PROGRAM SZKOLENIA - CZEGO B─śDZIESZ SI─ś UCZY─ć!

Cz─Ö┼Ť─ç I - MS Excel podstawy pracy w Excelu:

  • Wprowadzenie do Excela ÔÇô┬ázestaw niezb─Ödnych informacji potrzebnych do uruchomienia programu, gdzie i w co klikn─ů─ç aby uruchomi─ç program, opis element├│w okien Excela, nazwy element├│w okna. Ponadto uczymy si─Ö jak si─Ö porusza─ç w Excelu.
  • Wprowadzanie, kasowanie danych ÔÇô dowiadujemy si─Ö jak prawid┼éowo wprowadza─ç dane w kom├│rki, jakich b┼é─Öd├│w unika─ç, na co zwraca─ç uwag─Ö. Po wpisaniu danych w Excela, czasami trzeba je te┼╝ usun─ů─ç.┬á ─ćwiczymy si─Ö jak to zrobi─ç szybko i skutecznie na r├│┼╝ne sposoby w zale┼╝no┼Ťci co i jak chcemy skasowa─ç ÔÇô formaty, warto┼Ťci a mo┼╝e wszystko. Sprawdzimy, dlaczego BACKSPACE nie s┼éu┼╝y do kasowania danych ­čśŐ. Po opanowaniu tych umiej─Ötno┼Ťci, zaczniemy u┼╝ywa─ç formu┼é,┬á czyli zaczniemy przeliczanie danych z kom├│rek. Poznajemy jak prawid┼éowo wpisywa─ç formu┼éy, na co zwraca─ç uwag─Ö, jakich b┼é─Öd├│w unika─ç. Poznajemy najpopularniejsze formu┼éy.
  • Co to jest uchwyt wype┼énienia i dlaczego jest taki wa┼╝ny przy pracy w Excelu. Przeci─ůganie danych w kom├│rkach za pomoc─ů ma┼éego kwadracika, czyli uchwytu wype┼énienia, to czynno┼Ť─ç kt├│r─ů wykonuje wielu u┼╝ytkownik├│w Excela. W tej cz─Ö┼Ťci poznajemy mo┼╝liwo┼Ťci tego narz─Ödzia i sposoby jego u┼╝ycia ÔÇô b─Ödziemy przeci─ůga─ç teksty, liczby, daty, b─Ödziemy uczyli si─Ö te┼╝ jak wykona─ç prawid┼éowo numeracj─Ö np. w tabeli. B─Ödziemy te┼╝ sprawdza─ç jak za pomoc─ů przeci─ůgania kopiowa─ç formu┼éy, np. sum─Ö na inne kom├│rki.
  • Prawid┼éowe zaznaczanie danych w Excelu tak aby unikn─ů─ç b┼é─Öd├│w w pracy z Excelem. Jedn─ů z cz─Ö┼Ťciej wykonywanych dzia┼éa┼ä w Excelu to zaznaczanie danych. W tej cz─Ö┼Ťci sprawdzamy jak prawid┼éowo zaznacza─ç du┼╝e tabele bez u┼╝ycia myszy, jak je kopiowa─ç, jak wstawia─ç skopiowane dane tak aby odby┼éo si─Ö to bez b┼é─Öd├│w i pomy┼éek. Pobawimy si─Ö te┼╝ kolumnami i wierszami ÔÇô b─Ödziemy je wstawia─ç, kasowa─ç zmienia─ç ich rozmiary.
  • Formatowanie liczb i kom├│rek┬á ÔÇô┬ájak zrobi─ç profesjonalnie wygl─ůdaj─ůc─ů tabel─Ö, jak zrobi─ç aby kom├│rki w tabeli wygl─ůda┼éy tak jak chcemy, jak obramowa─ç tabel─Ö, jak wyr├│wna─ç tekst lub liczby w kom├│rkach. Na te wszystkie ÔÇ×jakÔÇŁ znajdziemy tu odpowied┼║.
  • Podstawa pracy w Excelu to poprawnie stworzona tabelka. Excel bez tabeli to jaj szafa bez p├│┼éek. Ci kt├│rzy lubi─ů si─Ö bawi─ç kolorami i obramowaniami zainteresuje zapewne sposoby r─Öcznego tworzenia tabel ÔÇô jak je obramowa─ç na sto r├│┼╝nych sposob├│w, pokolorowa─ç niczym Picasso aby na koniec je podliczy─ç. Dla tych dla kt├│rych ka┼╝da minuta jest cenna ciekawym tematem b─Ödzie automatyczne tworzenie tabel. Profesjona┼éa tabel─Ö pe┼én─ů fantastycznych niespodzianek zrobisz w jedn─ů sekund─Ö!
  • Podstawowe skr├│ty klawiszowe ÔÇô┬áspos├│b na szybkie u┼╝ycie funkcji Excela bez konieczno┼Ťci u┼╝ycia myszki ÔÇô szybka i precyzyjna alternatywa dla myszki. Om├│wienie najbardziej popularnych i najcz─Ö┼Ťciej wykorzystywanych skr├│t├│w klawiszowych nie tylko w Excelu.
  • Drukowanie czynno┼Ť─ç w Excelu kt├│r─ů musisz zna─ç ÔÇô┬áje┼╝eli drukujesz z Excela i tabela nie zawsze wyjdzie tak jak tego sobie ┼╝yczysz ÔÇô na stronach nie ma opis├│w tabel, brak numeracji, nie wiesz jak wstawi─ç logo na wydruku lub jak wydrukowa─ç to co chcesz ten rozdzia┼é sprawi, ┼╝e drukowanie b─Ödzie ju┼╝ tylko czyst─ů formalno┼Ťci─ů.
  • Znajd┼║-Zamie┼ä ÔÇô┬ászybkie wyszukiwanie danych w Excelu w celu ich skopiowania, sformatowania luz zmiany. Poznasz sposoby wyszukiwania i zmieniania kt├│rych najprawdopodobniej nie wykorzystywa┼ée┼Ť.
  • Szybkie podliczenie danych bez konieczno┼Ťci u┼╝ycia formu┼é - zobaczysz co to jest pasek stanu i jak mo┼╝na go wykorzysta─ç tak aby nie u┼╝ywaj─ůc formu┼é w Excelu m├│c wykona─ç szybkie i podstawowe obliczenia.┬á
  • Sortowanie danych w tabelach wed┼éug naszej potrzeby. Posortowane dane w tabela wygl─ůdaj─ů bardziej interesuj─ůco, mo┼╝ne te┼╝ ┼éatwiej je przegl─ůda─ç. W tej cz─Ö┼Ťci uczymy si─Ö jak sortowa─ç┬á dane w tabelach rosn─ůco lub malej─ůc─ů, wykorzystujemy┬á mo┼╝liwo┼Ť─ç sortowania wg kolor├│w. Nauczymy si─Ö te┼╝ sortowania poziomego, aby zmieni─ç kolejno┼Ť─ç kolumn w tabelach. Sprawdzimy te┼╝, dlaczego nie nale┼╝y niczego zaznacza─ç przed sortowaniem.
  • Praca na filtrach ÔÇô to dzi─Öki nim widzimy w tabeli wyniki spe┼éniaj─ůce nasze kryteria, czyli wg ustawie┼ä filtr├│w. Poznajemy dzia┼éanie filtr├│w tekstowych; liczbowych i dat. Nauczymy si─Ö jak przelicza─ç wyniki filtrowania, jak je kopiowa─ç.

Cz─Ö┼Ť─ç II MS Word - podstawy:

  • Wprowadzenie do Worda ÔÇô zestaw podstawowych informacji wymaganych do uruchomienia programu Word, gdzie i w co klikn─ů─ç aby uruchomi─ç program, opis element├│w okien Worda, nazwy element├│w okna. Ponadto uczymy si─Ö jak si─Ö porusza─ç w Wordzie.
  • Nawigacja w Wordzie ÔÇô sprawne poruszanie si─Ö po dokumencie tekstowym u┼éatwia prac─Ö i umo┼╝liwia znaczne zaoszcz─Ödzenie czasu. Za pomoc─ů prostych technik nie b─Ödziesz ÔÇ×b┼é─ůdzi─çÔÇŁ po dokumencie przeszukuj─ůc go r─Öcznie za pomoc─ů myszki ┬ái przewijaka.
  • Wpisywanie tekstu ÔÇô w┼éa┼Ťciwe wpisywanie tekstu w dokumencie to po┼éowa sukcesu pracy w Wordzie. To czy prawid┼éowo ten tekst wpiszemy, zale┼╝y ilo┼Ť─ç pracy jak─ů musimy w┼éo┼╝y─ç w formatowanie dokumentu aby wygl─ůda┼é prawid┼éowo. W tej cz─Ö┼Ťci dowiadujemy si─Ö jak prawid┼éowo wpisywa─ç tekst do dokumentu, jakich b┼é─Öd├│w unika─ç. Dowiemy si─Ö te┼╝ kiedy podczas pisania tekstu wciska─ç klawisz Enter.
  • Poka┼╝ wszystko ÔÇô dzi─Öki niemu b─Ödzie mo┼╝liwe przegl─ůda─ç w dokumencie to czego nie wida─ç a ma decyduj─ůcy wp┼éyw na wygl─ůd i uk┼éad tekstu. Dzi─Öki tej funkcji sprawdzisz gdzie w tek┼Ťcie s─ů wielokrotne spacje, zagubione Entery kt├│re powoduj─ů ÔÇ×rozjechanieÔÇŁ akapit├│w, tabulatory kt├│re te┼╝ potrafi─ů podnie┼Ť─ç ci┼Ťnienie ­čśŐ.
  • Zaznaczanie, kopiowanie tekstu - ┬ázwyk┼ée Ctrl C i Ctrl V cz─Östo nie wystarcza. Zdarzaj─ů si─Ö sytuacje, kiedy szybko uda si─Ö skopiowa─ç tekst, ale potem tracimy du┼╝o czasu na jego sformatowanie i ustawienie tak, aby pasowa┼é do reszt dokumentu, np. kopiuj─ůc tekst z Internetu. W tej cz─Ö┼Ťci sprawdzamy jak sprawnie skopiowa─ç i wklei─ç tekst tak aby od razu pasowa┼é reszty dokumentu, dowiadujemy si─Ö jak sprawnie skopiowa─ç i wklei─ç tekst z Internetu do naszego dokumentu, jak wklei─ç tekst bez grafiki.
  • Formatowanie tekstu ÔÇô tekst w dokumencie wygl─ůda o wiele ciekawiej je┼╝eli jest sformatowany, czyli nadamy mu odpowiedni wygl─ůd. Czasami tekst musi pogrubiony, czasami pochylony lub wyr├│┼╝niony w inny spos├│b. Dowiemy si─Ö te┼╝ jak zmieni─ç kolor czcionki, lub zapisa─ç prawid┼éowo wz├│r chemiczny (np. H2O) lub jednostki (np. m2, m3).
  • Formatowanie akapitu ÔÇô podczas tworzenia dokument├│w tekstowych warto u┼╝y─ç w nich akapity, czyli podzieli─ç tekst na pewnego rodzaju bloki tekstowe. W tej cz─Ö┼Ťci dowiadujemy si─Ö po co s─ů w dokumencie akapity, jak je tworzy─ç, jak je formatowa─ç.
  • U┼╝ywanie styl├│w ÔÇô s┼éowem po co r─Öcznie formatowa─ç tekst skoro mamy gotowe style. Rewelacyjnie prosty spos├│b na automatyczne formatowanie akapit├│w. Za jednym klikni─Öciem ustawisz styl tekstu, sformatujesz nag┼é├│wek tekstu.
  • Tworzenie tabel ÔÇô chocia┼╝ Word to nie Excel, w Wordzie mo┼╝emy r├│wnie┼╝ tworzy─ç tabele. Testujemy sposoby tworzenia tabel w Wordzie, b─Ödziemy te┼╝ przenosi─ç tabele z Excela do Worda. Sprawdzimy r├│wnie┼╝ jak unika─ç typowych b┼é─Öd├│w podczas tworzenia tabel w Wordzie.
  • Wstawianie grafik w dokument ÔÇô zdj─Öcia lub inne grafiki urozmaicaj─ů dokument tekstowy, mog─ů to by─ç ilustracje przedstawiaj─ůcy omawiany temat, jak typowe pliki graficzne czy te┼╝ obraz wykresu. W tej cz─Ö┼Ťci sprawdzimy jak prawid┼éowo wstawi─ç grafik─Ö w dokument, jak odpowiednio ustawi─ç grafik─Ö w dokumencie ÔÇô tzw. otoczenie tekstem, przetestujemy te┼╝ r├│┼╝ne uk┼éady grafik, np. jak ustawi─ç zachodzenie obrazk├│w na siebie.
  • Wstawianie spisu tre┼Ťci i spisu ilustracji ÔÇô prawid┼éowo wykonany spis tre┼Ťci pozwala na b┼éyskawiczne przemieszczanie si─Ö w dokumencie. Podobnie spis ilustracji, pozwala nam skatalogowa─ç wszystkie ilustracje i bardzo szybko przemieszcza─ç si─Ö mi─Ödzy nimi. Spis tre┼Ťci i ilustracji aktualizuje si─Ö automatycznie a wi─Öc nie ma problemu z jego zawarto┼Ťci─ů podczas dok┼éadania kolejnych rozdzia┼é├│w, zmiany numeracji stron.
  • Drukowanie ÔÇô w tej cz─Ö┼Ťci poznajemy ustawienia dokumentu niezb─Ödne do prawid┼éowego drukowania i to zar├│wno na drukarce tradycyjnej jak i do pliku PDF. Sprawdzamy jak wydrukowa─ç fragment dokumentu, jak drukowa─ç tak aby zmniejszy─ç ilo┼Ť─ç zu┼╝ytego papieru.

Cz─Ö┼Ť─ç II PowerPoint wszytko co musisz wiedzie─ç ┼╝eby tworzy─ç prezentacje:

  • Wst─Öp co to jest prezentacja. Zapoznajemy si─Ö z og├│lnymi zasadami tworzenia prezentacji w programie PowerPoint, dowiadujemy si─Ö jakie s─ů najwa┼╝niejsze zasady dzi─Öki kt├│rym nasz pokaz b─Ödzie zrozumia┼éy i ┼éatwy w odbiorze.
  • Wprowadzenie do PowerPoint ÔÇô Uruchomimy program, zastanowimy si─Ö czy warto wybra─ç pust─ů prezentacj─Ö czy te┼╝ jeden z dost─Öpnych szablon├│w. Og├│lne zapoznajemy ┬ási─Ö z programem, poznajemy elementy okna programu, sprawdzamy zawarto┼Ť─ç zak┼éadek wst─ů┼╝ki narz─Ödziowej. Poznajemy podstawowe mo┼╝liwo┼Ťci PowerPointa, mo┼╝ne i s┼éabe strony programu.
  • Tworzymy pierwsz─ů prezentacj─Ö, czyli stawiamy pierwsze kroki w PowerPoint, poznajemy najwa┼╝niejsze czynno┼Ťci przygotowawcze do stworzenia prezentacji w PowerPoint. Dodajemy nowe slajdy, zastanowimy si─Ö, czy slajd tytu┼éowy w prezentacji jest konieczny, wybieramy slajd z szablonu, przygotowujemy slajd bazowy kt├│ry b─Ödziemy u┼╝ywa─ç jako slajd podstawowy w prezentacji. Sprawdzimy te┼╝, jak zmieni─ç kolejno┼Ť─ç slajd├│w w prezentacji PowerPoint.
  • Wstawianie w slajd obrazk├│w, kszta┼ét├│w lub tekst├│w. Czas na wype┼énienie slajd├│w zawarto┼Ťci─ů, w tej cz─Ö┼Ťci dowiemy si─Ö jak wstawi─ç w slajd obrazki, kszta┼éty lub teksty. Dowiemy si─Ö jak wstawia─ç w slajd pole tekstowe, czyli bloki w kt├│rych znajduj─ů si─Ö teksty. Aby urozmaici─ç nasz─ů prezentacj─Ö, wzbogacimy j─ů o wykres.
  • Wyboru projektu naszej prezentacji. Je┼╝eli mamy ju┼╝ przygotowane slajdy prezentacji wraz z ich zawarto┼Ťci─ů, mo┼╝emy przyst─ůpi─ç do wyboru projektu naszej prezentacji. B─Ödziemy wybiera─ç gotowe projekty z PowerPoint, wykorzystamy te┼╝ nowe narz─Ödzie jakie oferuje PowerPoint czyli Projektant programu PowerPoint. Projektant zmieni twoj─ů prezentacj─Ö nie do poznania i to za jednym klikni─Öciem.
  • Przej┼Ťcia mi─Ödzy slajdami.┬áNa tym etapie nasza prezentacja b─Ödzie ju┼╝ prawie gotowa. Aby doda─ç jej atrakcyjno┼Ťci nauczymy si─Ö stosowa─ç przej┼Ťcia mi─Ödzy slajdami, czyli sprawimy aby kolejne pojawiaj─ůce si─Ö po sobie slajdy pojawia┼éy si─Ö w ciekawy spos├│b automatycznie lub po klikni─Öciu mysz─ů. Sprawdzimy jak wybrane przej┼Ťcie zastosowa─ç dla wszystkich slajd├│w oraz jak je modyfikowa─ç.
  • Animacje w samym slajdzie. Na koniec warto wzbogaci─ç nasz─ů prezentacj─Ö animacjami w samym slajdzie, czyli nauczymy si─Ö, jak zrobi─ç aby poszczeg├│lne elementy w slajdzie pojawia┼éy lub ukrywa┼éy si─Ö w ustalonej kolejno┼Ťci po klikni─Öciu myszk─ů lub automatycznie.
  • Rodzaje zapisywania prezentacji. Ca┼é─ů prac─Ö jak─ů wykonamy z PowerPoint warto zawsze zapisa─ç. W tej cz─Ö┼Ťci nauczymy si─Ö zapisywa─ç prezentacj─Ö w kilku formatach.┬áZapis prezentacji. Zapis prezentacji jako pokaz. Zapisywanie jako PDF. Zapisywanie jako klip wideo.

Cze┼Ť─ç IV - Outlook - program pocztowy i jego tajemnice:

  • Wprowadzenie do Outlooka ÔÇô podstawowe informacje dotycz─ůce programu Outlook. Poznajemy Budow─Ö programu, jak si─Ö w nim porusza─ç, gdzie szuka─ç interesuj─ůcych nas modu┼é├│w jak poczta, kontakty, kalendarz, zadania.
  • Modu┼éu pocztowy ÔÇô zapoznajemy si─Ö z najpopularniejszym elementem Outlooka czyli poczt─ů. Sprawdzamy budow─Ö i uk┼éad katalog├│w skrzynek pocztowych, czyli przegl─ůdamy skrzynk─Ö odbiorcz─ů, skrzynk─Ö nadawcz─ů, elementy wys┼éane, spam. Przegl─ůdamy te┼╝ zawarto┼Ť─ç okienek podgl─ůd├│w katalog├│w. Sprawdzimy te┼╝ co znajduje si─Ö na wst─ů┼╝ce narz─Ödziowej.
  • Tworzenie wiadomo┼Ťci email, jak prawid┼éowo napisa─ç i wys┼éa─ç wiadomo┼Ť─ç elektroniczn─ů z Outlooka. Poznajemy najwa┼╝niejsze zasady pisania wiadomo┼Ťci czyli dlaczego temat wiadomo┼Ťci jest wa┼╝ny, uczymy si─Ö jak formatowa─ç tre┼Ť─ç wiadomo┼Ťci i wstawi─ç do niej za┼é─ůcznik.
  • Tworzenie podpis├│w do wiadomo┼Ťci ÔÇô podczas wysy┼éania wiadomo┼Ťci warto w niej sw├│j podpis, kt├│ry najcz─Ö┼Ťciej zawiera bardzo podobne informacje jak typowa wizyt├│wka. W tej cz─Ö┼Ťci dowiemy si─Ö stworzy─ç podpisy, jak je przyporz─ůdkowa─ç do konkretnych adres├│w email tak aby wstawia┼éy si─Ö automatycznie podczas wysy┼éania wiadomo┼Ťci.
  • Wysy┼éanie, odbieranie, odpowiadanie, przekazywanie wiadomo┼Ťci, usuwanie wiadomo┼Ťci ÔÇô czyli to wszystko co z wiadomo┼Ťciami wykonujemy najcz─Ö┼Ťciej. W tej cz─Ö┼Ťci prze─çwiczymy tematyk─Ö zwi─ůzan─ů wysy┼éaniem i przekazywaniem wiadomo┼Ťci.
  • Zarz─ůdzanie folderami wiadomo┼Ťci czyli gdzie i jak przechowywa─ç i organizowa─ç wiadomo┼Ťci, nauczymy si─Ö te┼╝ tworzenia regu┼é kt├│re automatycznie b─Öd─ů przekazywa┼éy wiadomo┼Ťci do odpowiednich katalog├│w wg, np. nadawcy lub tematu wiadomo┼Ťci.
  • Wyszukiwanie wiadomo┼Ťci ÔÇô czyli jak szybko i skutecznie przeszukiwa─ç katalogi wiadomo┼Ťci w celu odnalezienia interesuj─ůcego nas maila. Nauczymy si─Ö wyszukiwa─ç wiadomo┼Ťci, za┼é─ůcznik├│w lub tre┼Ťci w przechowywanych mailach.
  • Om├│wienie kalendarza, czyli jak planowa─ç spotkania i wydarzenia, jak organizowa─ç sobie dzie┼ä lub miesi─ůc pracy pe┼éen spotka┼ä i termin├│w. B─Ödziemy te┼╝ zaprasza─ç na spotkania innych za pomoc─ů automatycznych wiadomo┼Ťci email. Poznajemy jego elementy, sprawdzamy zawarto┼Ť─ç wst─ů┼╝ki narz─Ödziowej i okien kalendarza.
  • Kontakty. W tej cz─Ö┼Ťci Outlooka mo┼╝esz gromadzi─ç wszystkie kontakty z kt├│rymi wsp├│┼épracujesz, jak na przyk┼éad klient├│w, wsp├│┼épracownik├│w. Dzi─Öki prostej organizacji kontakt├│w w grupy, wysy┼éaj─ůc wiadomo┼Ť─ç na grup─Ö masz pewno┼Ť─ç, ┼╝e wszyscy adresaci b─Öd─ůcy cz┼éonkami grupy dostan─ů od ciebie wiadomo┼Ť─ç, - nie musisz ka┼╝dego z osobna wpisywa─ç jako adresata wiadomo┼Ťci. W tej cz─Ö┼Ťci┬á nauczymy si─Ö zapisywa─ç kontakty w ksi─ů┼╝ce adresowej, tworzy grupy adresowe.
  • Zadania to modu┼é w kt├│rym mo┼╝esz tworzy─ç, przydziela─ç i nadzorowa─ç przebieg realizacji zada┼ä. Zadania mo┼╝esz wykonywa─ç samodzielnie lub zleca─ç ich wykonacie. W tym miejscu b─Ödzie mo┼╝liwy podgl─ůd post─Öpu realizacji zdania.

SALE SZKOLENIOWE