O  S Z K O L E N I U

Jak będzie wyglądać Twoja nauka!

1

PRZED SZKOLENIEM

Nauka zaczyna się już przed samym szkoleniem, kiedy otrzymasz od nas dostęp do platformy szkoleniowej, na której znajdziesz materiały wprowadzające w tematykę szkolenia oraz materiały po szkoleniowe, czyli filmy z pełną wersję szkolenia z ćwiczeniami oraz plikami do pobrania. Zapoznaje się z materiałami przed szkoleniem, pozwala na rozładowanie stresu związanego uczestnictwem w samym szkoleniu.
Dostęp do konta jest udzielany po opłaceniu szkolenia.

2

W TRAKCIE SZKOLENIA

Zajęcia z nami możesz odbyć w trybie stacjonarnym u nas na miejscu w sali szkoleniowej lub w trybie zdalnym z domu – uczestniczysz w szkoleniu prowadzonym na żywo. Zajęcia składają się z bloków tematycznych, w każdym z bloków w pierwszej kolejności trener omawia dane zagadnienie, następnie wykonujesz wspólnie z nim ćwiczenie, następnie, aby utrwalić wiedzę wykonujesz pozostałe ćwiczenia już samodzielnie a w razie problemów zawsze możesz poprosić o pomoc trenera.

3

PO SZKOLENIU

Po szkoleniu otrzymujesz od nas certyfikat w formie PDF, który będzie twoim zaświadczeniem, że odbyłeś szkolenie i poznałeś zagadnienia omawiane na szkoleniu. Twoja nauka nie kończy się po szkoleniu, teraz czas na utrwalanie wiedzy! Zaczynasz od samodzielnej pracy na platformie Love Excel, do której otrzymałeś dostęp przed szkoleniem, dodatkowo raz w miesiącu zapraszamy na szkolenia online - więcej szczegółów w zakładce Strefa Kursanta.
strefa kursanta

Program MS Excel Zaawansowany

 

Zaawansowane użycie funkcji tekstowych w połączniu z innymi funkcjami tekstowymi i nie tylko.

 W tej części poznamy ciekawe możliwości funkcji tekstowych, dzięki czemu będziemy mogli wyciągać fragment tekstu, dzielić tekst automatycznie na fragmenty wg. określonego schematu, na podstawie danych tworzyć schematy tekstowe, np. kody towarów. Będziemy też „wyciągać” z listy imiona i nazwiska nawet jeżeli jedna osoba ma kilka imion. Sprawdzimy, jak utworzyć unikatową listę z dostarczonych danych, a jeżeli pozycja się powtórzy jak automatycznie zmienić nazwę na unikatową, np. dodając do jej nazwy kolejny numer.
Poruszana tematyka: prawy, lewy, Fragment tekstu, Znajdź, Podstaw, Dł, &

 

Zaawansowane i niestandardowe użycie funkcji obliczeniowych

Dowiesz się, co można „wycisnąć” z tych formuł, jak użyć ich możliwości w finansach, logistyce, jak dzięki nim kontrolować i porównywać złożone zbiory między sobą.
Poruszana tematyka: suma.jeżeli, licz.jeżeli, suma.warunków, licz.warunki

 

Funkcje wyszukujące w połączeniu z funkcjami logicznymi

 Automatyzacja funkcji wyszukaj pionowo i poziomo tak aby móc jednym kliknięciem uzyskać wynik wyszukiwania z różnych kolumn w całej tabeli, będziemy też przeszukiwać kilka tabel w oparciu o dodatkowe warunki. Usprawnimy też funkcję poprawność danych, np. rozwijana lista będzie automatycznie się aktualizować.
Poruszana tematyka: Wyszukaj pionowi, wyszukaj poziomo z kilku tabel, Pozycja, Podaj pozycję, Indeks, Adres pośredni, Występująca najczęściej wartość, Wybierz.

 

Niestandardowe formaty liczb w komórkach.

Jeżeli chcemy, aby liczby miały jednostki takie jak kg, m2, km, musimy użyć niestandardowego formatu liczb. Nauczymy się jaki taki standard utworzyć i używać go.
Poruszana tematyka: wstawianie w formacie komórki symboli: kg, m, s, m2, m3

 

Funkcje wykorzystujące błędy w komórkach.

Błąd w Excelu to wartość, którą możesz wykorzystać do inicjowania określonych działań. jak to zrobić i po co to robić dowiesz się w tej części.
Poruszana tematyka: Jeżeli. Błąd, czy.błąd, czy.liczba, czy.tekst

 

Użycie narzędzi przejdź do oraz przejdź do - specjalnie.

Niezbędne narzędzia pomocnicze do szybkiego poruszania się wewnątrz struktur i elementów Excela. Narzędzia pozwalają też wyszukiwać i wypełniać puste komórki, zaznaczać komórki z określoną zawartością.
Poruszana tematyka: przechodzenie do obiektów w skoroszycie, przechodzenie do wybranych miejsc w skoroszycie, zaznaczanie obiektów i elementów za pomocą przejdź do – specjalnie, zaznaczanie pustych komórek, wypełnianie pustych komórek wybranymi wartościami, wyszukiwanie różnic w kolumnach i wierszach, wyszukiwanie i zaznaczanie formatowań warunkowych, wyszukiwanie i zaznaczanie poprawności danych.

 

Definiowanie nazw komórek.

Doskonały sposób na automatyczne odwołanie się do tych nazw w formułach, dzięki nim nie będziesz musiał klikać w komórki których chcesz użyć w formułach, nie będziesz musiał szukać interesujących Cię wartości w arkuszach – po prostu zamiast adresu komórki używasz ich nazw.
Poruszana tematyka: definiowanie nazw, używanie nazw w formułach (zapomnisz o używaniu $ w adresach komórek. Zarządzanie nazwami.

 

Import danych

jak doskonale wiesz dane do Excela można pobierać z wielu źródeł, np. innych plików Excel, tekstowych lub z Internetu. Sprawdzimy, jak to działa i czym się różni linkowanie od połączenia, jak naprawić utracone linki np. wskutek zmiany nazwy pliku. Pobierzemy też informacje ze stron internetowych (kursy walut), i zautomatyzujemy ich pobieranie.
Dane będziemy pobierać z: Plików tekstowych, CSV, z tabel, z plików Excela (linkowanie i połączenie – dwa różne sposoby pobierania danych, z katalogów – pobieranie danych z wszystkich plików umieszczonych w tym katalogu, sprawdzanie i zmiana ustawień istniejących połączeń, naprawa uszkodzonych linków i połączeń, sprawdzanie właściwości danych zewnętrznych.

 

Filtrowanie zaawansowane:

Jeżeli tradycyjne filtrowanie jest dla ciebie niewystarczające, np. zbyt mało możliwości, to filtrowanie zaawansowane powinno spełnić Twoje wymagania. Możesz w nim używać wielu parametrów filtracji wykorzystując do tego celu nawet formuły. Przykłady działania filtrowania zaawansowanego. Użycie wielu warunków filtrowania. Automatyczne przenoszenie wyniku filtrowania do nowej tabeli.

 

Analiza warunkowa –scenariusze:

Analizując dane przetwarzamy ich wyniki historyczne. A co, jeśli chcesz sprawdzić jakie będą wyniki w przyszłości? Z pomocą mogą przyjść narzędzia analizy warunkowej dzięki którym możesz prognozować wyniki na podstawie istniejących informacji, możesz też przygotować kilka scenariuszy, np. uwzględniając zmiany cen kosztów, usług, energii, dzięki którym stworzysz własne scenariusze kalkulacji.
Poruszana tematyka: arkusz prognozy, scenariusze, szukaj wyniku

 

Formatowanie warunkowe zaawansowane, wstawianie, zarzadzanie, modyfikowanie:

Sprawdzamy, jak użyć w formatowaniu warunkowym formuł, jak automatycznie zmieniać format liczb, dowiadujemy się jak użyć formatowania warunkowego odnosząc się do wartości w innych komórkach.
Poruszana tematyka: Ukrywanie błędów w komórkach. Zmiana formatu liczb. Tworzenie cennika, który będzie zmieniał symbol walut i format liczb i dokonywał przeliczenia wg. Wskazanego kursu walut. Wykorzystanie formatowania warunkowego do oznaczania przedziałów wartości. Formatowanie warunkowe z użyciem formuł. Ćwiczenia

 

Makra rejestrowane

Automat robiący cała pracę za ciebie – masz dosyć niekończącego się klikania i wykonywania ciągle tych samych czynności w Excelu? Makro zrobi to a ciebie w ułamek sekundy! Naucz Excela tego co sam wykonujesz a on z chęcią wyręczy cię w tym zadaniu, szybko i sprawnie.
Poruszana tematyka: Zaplanowanie scenariusza makra. Rejestracja makra. Zarządzanie i uruchamianie makr. Ćwiczenia.

 

Triki

Poznajemy kilka prostych sposobów usprawnienia działania w Excelu, dzięki którym praca w nim będzie prostsza i szybsza. Np. sprawdzimy jak za pomocą kilku kliknięć „rozbić” tabelę przestawną tak, aby każda wybrana grupa była umieszczona w nowym arkuszu, poznamy też sposoby na niestandardowe zaznaczanie i wyszukiwanie komórek i wiele innych.
Poruszana tematyka: przykłady, ćwiczenia.
ZAPISY

Rezerwacja miejsca