..."Nigdy nie uczę swoich uczniów, staram się jedynie zapewnić
im warunki, w których mogą się czegoś nauczyć" Albert Einstein
SZKOŁA ONLINE – jak zadbać o relacje, współpracę i zaangażowanie uczniów
podczas nauki zdalnej
Prowadząca: dr hab. Joanna Mytnik, prof. PG (Centrum Nowoczesnej Edukacji Politechniki Gdańskiej)
Czyli o tym jak utrzymać zaangażowanie uczniów podczas zajęć online?
Mamy przyjemność zaprosić na bezpłatne szkolenie, które odbędzie się w środę 20 stycznia godzina 18:00 do 19:30. Prowadzone będzie przez Joannę Mytnik - specjalistę w dziedzinie aktywizacji uczniów podczas zajęć lekcyjnych, w tym zajęć on-line.
Szkolenie dla nauczycieli wszystkich etapów edukacyjnych: szkoły podstawowe, średnie oraz uczelnie wyższe. Na spotkanie zapraszamy również trenerów, szkoleniowców szukających inspiracji w prowadzeniu zajęć online oraz zajęć stacjonarnych.
Program spotkań dla nauczycieli został zainicjowany w ramach projekt "Uczelnie szkołom - o finansach z NBP” Wydział Ekonomiczny Uniwersytetu Gdańskiego , który jest realizowany z Narodowym Bankiem Polskim w ramach programu edukacji ekonomicznej. Projekt obejmuje warsztaty z zakresu innowacyjnych metod dydaktycznych w nauczaniu ekonomii i przedsiębiorczości. Udział nauczycieli w warsztatach jest bezpłatny i jest niezależny od udziału uczniów szkoły w wykładach.
PROGRAM SPOTKANIA
Podstawy procesu motywacyjnego ucznia w praktyce.
Efekt „Zoom fatigue” czyli dlaczego zajęcia zdalne są tak wyczerpujące? Nauczanie zdalne a motywacja (sposoby budowania relacji, organizowania pracy zespołowej uczniów, interakcji). „Small teaching” czyli pierwsze i ostatnie 5 minut zajęć: sposoby na koncentrację uwagi uczniów. Praca zespołowa i peer-learning (metoda Jigsaw).
Aplikacje internetowe wzbudzające motywację uczniów.
Darmowe aplikacje internetowe uatrakcyjniające zajęcia, wspomagające komunikację z uczniami i motywujące ich do współpracy (mentimeter, tricider, quizlet, canva).Sposoby wykorzystania przez uczniów smartfonów na zajęciach (interaktywne quizy, chmury wyrazowe, e-fiszki, kody QR, programy do tworzenia plików graficznych).
Angażujące formy zadań.
Rola emocji w procesie zapamiętywania, czyli niestandardowe sposoby przetwarzania wiedzy (m.in. infografika, mapa myśli, fiszki, hyde-park, top-ten, wywiad w wyobraźni, komiks, mowa windowa, film, blog, screencast, podkast, gra miejska, gra planszowa tworzona przez uczniów metodą design thinking).
![]() |
TERMIN SPOTKANIA
|
![]() |
SZCZEGÓŁY
|
![]() |
ZAPISY
|
Dodaj komentarz