Home » Excel Poradnik » ?✏ Szablony MS Word 2016 – wzór pisma firmowego.

?✏ Szablony MS Word 2016 – wzór pisma firmowego.

?✏ Szablony MS Word 2013 – wzór pisma firmowego.

 

Szablony pozwalają na tworzenie za każdym razem dokumentów z zachowaniem jednakowego wyglądu i układu tekstu.
Jest to przydatne wszędzie tam gdzie profesjonalny wygląd pism jest szczególnie ważny – umowy, pisma firmowe, papeteria.
Aby utworzyć szablon w MS Word, należy utworzyć wzorcowy dokument zawierający wszystkie niezbędne elementy, takie jak opisy w nagłówku i stopce, kolor tła, krój i wygląd czcionek wraz z wstawieniem nagłówków i innych elementów tekstu.
Musimy też ustalić rozłożenie tych elementów w dokumencie.
Gdy to już zrobimy możemy zacząć realizację projektu.
Nagłówek oraz stopka tymi  elementami zajmiemy się przy tworzeniu szablonu firmowego. W elementach tych możemy umieścić różne informacje jak dane kontaktowe firmy, logo firmy lub numerację stron. Wg naszego wcześniejszego założenia, w nagłówku umieścimy logo firmy a w stopce dane kontaktowe wraz z numeracją stron.
1 KROK – Aby włączyć edycję nagłówka i stopki klikamy szybko dwa razy w obszarze nagłówka lub stopki. Po włączeniu edycji zmienia się wstążka narzędziowa oraz pojawia się opis sekcji nagłówka i stopki

 

2 KROK – Aby wstawić logo, (niezależnie w nagłówku czy w stopce) przechodzimy do wstążki „wstawianie” i wybieramy przycisk „obrazy”. W oknie które się teraz pojawiło wybieramy plik z grafiką loga aby je wstawić. Oczywiście treść i wygląd wstawianej grafiki jest dowolny, należy jedynie pamiętać aby nie była zbyt duża wagowo. Jeżeli wstawiona grafika jest zbyt duża, możemy ją zmniejszyć chwytając myszką za dowolny narożnik rysunku. Zmiana wielkości grafiki wykonana w narożniku zachowuje proporcje grafiki.
UWAGA! Jeżeli wstawiona grafika jest zbyt duża, możemy ją zmniejszyć chwytając myszką za dowolny narożnik rysunku. Zmiana wielkości grafiki wykonana w narożniku zachowuje proporcje grafiki. Pamiętajmy, że zmiana wielkości po chwyceniu za bok zdeformuje naszą grafikę.
Jak przesunąć grafikę w dowolne miejsce nagłówka? W tym celu musimy zmienić jego układ w tekście na dowolny z zawijaniem tekstu.

 

3 KROK – Stopka dodanie danych kontaktowych. Dane kontaktowe możemy wstawić jako grafikę lub wpisać je ręcznie. Najwygodniej będzie to zrobić w polu tekstowym, pozwoli to później dowolnie układać tekst w stopce i w samym polu tekstowym. Gdzie znajdziemy Pole tekstowe? Wybieramy ze wstążki „wstawiania”, ikona „pole tekstowe”. Wybieramy rodzaj pola tekstowego, my użyjemy prostego.

 

P.S. – W przypadku dwóch lub więcej stron możemy dodać numerację stron. Robimy to po wejściu na stopkę i wybraniu ze wstążki „wstawianie” przycisku „numer strony” i wybieramy miejsce gdzie nr ma się pojawić. Wybieramy rodzaj numeracji i gotowe – strony są już ponumerowane.

 

WAŻNE! Jak poprawnie zapisać Szablon Dokumentu Word? Wchodzimy w „plik”, wybieramy „zapisz jako”, podajemy lokalizacje zapisu szablonu, nadajemy mu nazwę, i wybieramy zapisz jako typ: „Szablon programu Word”.  I gotowe, możemy używać naszego nowego szablonu.

 

Jeżeli macie pytania, piszcie na pewno na wszystkie odpowiemy 🙂 .

 

2 Responses

  1. Sinner_ntk
    | Odpowiedz

    Ja mam pytanie natury technicznej. W jaki sposób skonfigurować szablon aby przy edycji dokumentu nagłówek pojawiał się wyłącznie na pierwszej jego stronie, a stopka na każdej stronie.

    • Karolina
      | Odpowiedz

      Dzień Dobry Panie Andrzeju – przesyłam informację krok po kroku jak to można zrobić 🙂 jeżeli chodzi o Excela
      Można to zrobić w ustawieniach drukowania w Excelu. Poniżej rozwiązanie.
      1. Wybierz Plik, Drukuj, możesz wybrać skrót klawiszowy: CTRL oraz P następnie wybierz link Ustawienia strony.
      2. W oknie które się pojawi wybierz zakładkę Nagłówek/stopka i zaznacz okienko Inne na pierwszej stronie.
      3. Następnie wybierz przycisk Nagłówek niestandardowy.
      4. W oknie wybierz zakładkę nagłówek na pierwszej stronie, w pola sekcji wpisz interesujące cię informacje. Po wpisaniu informacji wybierz przycisk OK.
      5. Następie wybierz przycisk Stopka niestandardowa.
      6. W oknie wybierz zakładkę Stopka, w sekcje wpisz informacje które chcesz umieścić w stopce, będą się drukować na pozostałych stronach.

      Mamy nadzieję że się uda 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *