STANDARDOWA SYTUACJA - ZNASZ TO?
Codzienność pracy biurowej czyli każdy sobie rzepkę skrobie, gromadzenie informacji na swój własny sposób, w sobie tylko znanym miejscu – czyli czasem działa, prawie działa albo zaraz będzie działać. Niekończące i nieoczekiwane problemy w działaniu systemu, brak dostępu do dokumentów, do dysków sieciowych. W rzeczywistości cieszymy się, jeżeli dokopiemy się do „jakiejś” informacji, przeszukując maile, zapiski, „tajemnicze” miejsca w sieci, gdzie być może są jakieś ważne dla nas informacje. Brak kontroli oraz właściwej organizacji może skutecznie utrudniać pracę całemu zespołowi.
A co z kopią zapasową i utratą plików? W praktyce w sytuacjach, kiedy potrzebujemy odzyskać pliki stajemy przed pytaniem: kto ostatni robił kopie, dlaczego rok temu i gdzie ona jest. Niewłaściwe podejście do wykonywania kopii zapasowych lub ich zupełny brak może okazać się bardzo dotkliwy w sytuacji, kiedy dorwie nas wirus komputerowy lub chcemy odzyskać wcześniejsze wersje dokumentów.
A TAK MOŻE BYĆ Z MICROSOFT 365!
Office 365 odpowie nam na nasze potrzeby związane z komfortem pracy, dostępem do ważnych plików wszędzie i zawsze oraz zapewni bezpieczeństwo naszym plikom. Przy wykorzystaniu odpowiednich programów Microsoft 365 będzie możliwy podział zadań oraz szybka kontrola ich przebiegu. Informacje będą gromadzone tak aby można było je łatwo odszukać: tzn. będziemy wiedzieć, gdzie ich szukać. Bezpieczeństwo danych, czyli wykonywanie kopii: jedno z ważniejszych zadań w firmie. Dzięki Microsoft 365 nie będzie już problemu z regularnym wykonywanie kopii bezpieczeństwa, wszystko będzie robić się samo. Oraz zapewnienie komfortu pracy zdalnej czy to na wyjeżdżę służbowym czy jako praca w formie home office.

 

 

NA NASZYM SPOTKANIU SKUPIMY SIĘ NAD ZNALEZIENIEM ODPOWIEDZI NA NASTĘPUJĄCE PYTANIA/PROBLEMY:

 

  1. Określenie zadań i tematów realizowanych za pomocą pakietu biurowego: jaka praca będzie wykonywana w pakiecie biurowym, czy chcemy udostępniać wyniki pracy innym – w firmie, klientom, czy chcemy mieć dostęp do swoich plików poza biurem, w komórce, tablecie, jak zabezpieczymy się przed utratą dokumentów.
  2. Kiedy wybrać rozwiązania darmowe Open Office, a kiedy płatne MS Office: przedstawienie i porównanie cech rozwiązań typu Open Office i oprogramowania Microsoft omówienie sposobu licencjonowania oprogramowania Open Source i MS Office.
  3. MS Office zwykły czy 365?: czym kierować się przy zakupie, czy lepiej zapłacić raz czy może rozliczać się abonamentowe przedstawienie podstawowych różnić pomiędzy „tradycyjnym” Officem a Office 365.
  4. Najważniejsze cechy do pracy grupowej w Office 365: poznajemy najważniejsze udogodnienia jakie oferuje nam wybór Office 365 jako programu biurowego: udostępnianie. Co daje w praktyce udostępnianie, komu możemy udostępnić pliki, kto i co może zrobić w udostępnionych dokumentach.
  5. Praca grupowa na plikach: jak można pracować jednocześnie w kilka osób na jednym dokumencie, jak śledzić pracę innych w dokumencie, jak sprawdzić aktualną wersję dokumentu.
  6. Bezpieczeństwo danych: co z bezpieczeństwem udostępnionych dokumentów, jak zablokować udostępnianie plików, historia plików i kopie zapasowe, co zrobić, jeżeli chcemy przywrócić wcześniejszą wersję pliku, co robić, jeżeli plik został usunięty?
  7. Dostęp do plików: przeglądanie udostępnionych mi plików w programie, organizowanie dokumentów w grupach i tematach, brak ograniczeń sprzętowych – komórka, tablet, komputer.
  8. Narzędzia pracy grupowej: czyli czy jest mi to potrzebne, jakie korzyści z tego będą dla mnie, mojej pracy i firmy. Omawiamy sposoby organizacji grupy, pracy wielu osób w tym samym czasie na jednym dokumencie, dowiemy się ze praca poza biurem może być taka sama jak byśmy byli w biurze – rozwiązanie dla pracujących w terenie, w delegacji i nie tylko.
  9. OneDrive i Sharepoint: co to jest chmura, usługa OneDrive i Sharepoint w Office 365, synchronizacja z katalogiem lokalnym, lokalne wersje plików, co jeśli jestem poza Internetem, czy chmura będzie działać?
  10. Programy desktopowe i udostępnianie dokumentów bezpośrednio z nich: Word, Excel i inne. Wszystkie udostępnione dokumenty w jednym miejscu. Otwieranie udostępnionych plików. Udostępnianie dokumentów bezpośrednio z programu.
  11. Teams – rewolucja w komunikacji firmowej i organizacji pracy: Organizowanie projektów i tematów w firmie. Przechowywanie i udostępnianie dokumentów. Narzędzia komunikacji – video, telefon, czat
  12. Inne aplikacje Office 365 przez WWW: Outlook, Planner, Forms, Sharepoint, OneDrive, Teams.