Office 365 

czyli niezbędna usługa do pracy biurowej w firmie i nie tylko. W pierwszym dniu konferencji przekonasz się, że Office 365 to prosty i nowoczesny sposób pracy, bez względu na to czy działasz w biurze, jesteś w delegacji czy akurat pracujesz z domu, za pomocą dowolnego urządzenia takiego jak komputer, tablet lub komórka, w łatwy sposób możesz uczestniczyć w spotkaniach, udostępniać dokumenty, mieć dostęp do aktualnych wersji plików a nawet współpracować na tych plikach z innymi w czasie rzeczywistym.

 

Dla kogo spotkanie z Office 365

Właścicieli i menedżerów firm – osób odpowiedzialne za rozwój firmy, dbających o to jak funkcjonuje firma. Osób kierujących zespołami – osób którym zależy na właściwej organizacji pracy, dbających o kulturę pracy i zadowolenie z niej oraz dla wszystkich którzy chcieliby poznać pracę w Office 365 i VBA jak i tych którzy już używają tych rozwiązań na co dzień, entuzjastów a nawet niezdecydowanych na ich używanie.

 

 

7 POWODÓW DLA KTÓRYCH WARTO PRZYJŚĆ

1 POWÓD

Dla polepszenia organizacji pracy w firmie -  dowiesz się jak uporządkować pliki, jak usprawnić przebieg informacji w firmie, jak sprawić, aby wszyscy zainteresowani z firmy i poza niej mieli dostęp do aktualnych informacji.

2 POWÓD

Dla zwiększenia wydajności - nauczysz się jak szybko przekazywać informację w grupie na temat przebiegu prac, jak wiele osób w tym samym czasie będzie mogło pracować na jednym dokumencie bez konieczności spotkania w tym samym miejscu, dowiesz się jak automatyczne informować innych o zmianach w dokumentach pomysłach, projektach, poznasz dostępność na wielu latformach.

3 POWÓD

Aby zwiększyć bezpieczeństwo informacji - dowiesz się jak bezpieczne jest to narzędzie, jak przywracać wcześniejsze wersje dokumentów lub jak zabezpieczyć pliku przez zmianami.

4 POWÓD

Umożliwić płynną pracy w terenie - czyli poznać idealne narzędzie wszędzie tam, gdzie praca jest wykonywana w wielu lokalizacjach – oddziały, pracownicy terenowi, praca z domu.

5 POWÓD

Poznać nowy standard pracy grupowej - aby grupa pracowała sprawnie, wiedziała co się dzieje w opracowywanych tematach, była informowana na bieżąco o przebiegu zadań.

6 POWÓD

Sprawnie prowadzić projekty i tematy - tu pomoże Teams który zorganizuje pracę nad projektem, pokaże, że wszystko może być zgromadzone w jednym miejscu – zadania, harmonogramy, pliki, komunikacja i to w przejrzysty i zrozumiały sposób.

7 POWÓD

Usprawnić działania - umożliwi to poznanie VBA i możliwości jakie się za nim skrywają.

 

 

PIERWSZY DZIEŃ Spotkanie z MS Office 365

 

1 Część teoretyczna

Skupimy się nad znalezieniem odpowiedzi na następujące pytania/problemy:

  •  Chcemy, aby wszystko działało, aby praca była bezproblemowa: tym czasem działa, prawie działa albo zaraz będzie działać – niekończące i nieoczekiwane problemy w działaniu systemu, brak dostępu do dokumentów, do dysków sieciowych.

  • Oczekujemy, aby informacje były gromadzone tak aby można było je łatwo odszukać:tzn. wiemy, gdzie ich szukać. Tymczasem w spotkaniu z rzeczywistością każdy sobie rzepkę skrobie, czyli każdy gromadzi informacje na swój sposób, w sobie tylko znanym miejscu.

  •  Marzymy o szybkim dostęp do informacji, po prostu klikam i mam: w rzeczywistości cieszymy się, jeżeli dokopiemy się do „jakiejś” informacji, przeszukując maile, zapiski, „tajemnicze” miejsca w sieci, gdzie być może są jakieś ważne dla nas informacje.

  • Chcemy jasnego podziału zadań kontrolować ich przebieg: tymczasem wiemy tyle o prowadzonych tematach, ile sami zapamiętamy lub się dowiemy od innych, często zdobycie takiej informacji jest dość trudne. Niewłaściwe organizowanie zadań i gromadzenie informacji może skutecznie utrudniać pracę całemu zespołowi. Dowiem się jakie narzędzia Office 365 oferuje nam abyśmy mogli usprawnić przepływ informacji.

  •  Powinniśmy zapewnić bezpieczeństwo danych, czyli wykonywać kopie danych: jest to jedno z ważniejszych zadań w firmie - regularne wykonywanie kopii bezpieczeństwa, właściwe przypisanie dostępu do dokumentów. W praktyce w sytuacjach, kiedy potrzebujemy odzyskać pliki stajemy przed pytaniem: kto ostatni robił kopie, dlaczego rok temu i gdzie ona jest. Niewłaściwe podejście do wykonywania kopii zapasowych lub ich zupełny brak może okazać się bardzo dotkliwy w sytuacji, kiedy dorwie nas wirus komputerowy lub chcemy odzyskać wcześniejsze wersje dokumentów.

2 Część praktyczna

Wybór oprogramowania biurowego – omówienie sposobów i kryteriów wyboru programów biurowych, czym się kierować przy wyborze, jakie stawiać pytania.

  •  Określenie zadań i tematów realizowanych za pomocą pakietu biurowego: jaka praca będzie wykonywana w pakiecie biurowym, czy chcemy udostępniać wyniki pracy innym – w firmie, klientom, czy chcemy mieć dostęp do swoich plików poza biurem, w komórce, tablecie, jak zabezpieczymy się przed utratą dokumentów.

  •  Kiedy wybrać rozwiązania darmowe Open Office, a kiedy płatne MS Office: przedstawienie i porównanie cech rozwiązań typu Open Office i oprogramowania Microsoft omówienie sposobu licencjonowania oprogramowania Open Source i MS Office.

  •  MS Office zwykły czy 365?: czym kierować się przy zakupie, czy lepiej zapłacić raz czy może rozliczać się abonamentowe przedstawienie podstawowych różnić pomiędzy „tradycyjnym” Officem a Office 365.

  •  Najważniejsze cechy do pracy grupowej w Office 365: poznajemy najważniejsze udogodnienia jakie oferuje nam wybór Office 365 jako programu biurowego: udostępnianie. Co daje w praktyce udostępnianie, komu możemy udostępnić pliki, kto i co może zrobić w udostępnionych dokumentach.

  • Praca grupowa na plikach: jak można pracować jednocześnie w kilka osób na jednym dokumencie, jak śledzić pracę innych w dokumencie, jak sprawdzić aktualną wersję dokumentu.

  •  Bezpieczeństwo danych: co z bezpieczeństwem udostępnionych dokumentów, jak zablokować udostępnianie plików, historia plików i kopie zapasowe, co zrobić, jeżeli chcemy przywrócić wcześniejszą wersję pliku, co robić, jeżeli plik został usunięty?

  •  Dostęp do plików: przeglądanie udostępnionych mi plików w programie, organizowanie dokumentów w grupach i tematach, brak ograniczeń sprzętowych – komórka, tablet, komputer.

  •  Narzędzia pracy grupowej: czyli czy jest mi to potrzebne, jakie korzyści z tego będą dla mnie, mojej pracy i firmy. Omawiamy sposoby organizacji grupy, pracy wielu osób w tym samym czasie na jednym dokumencie, dowiemy się ze praca poza biurem może być taka sama jak byśmy byli w biurze – rozwiązanie dla pracujących w terenie, w delegacji i nie tylko.

  •  OneDrive i Sharepoint: co to jest chmura, usługa OneDrive i Sharepoint w Office 365, synchronizacja z katalogiem lokalnym, lokalne wersje plików, co jeśli jestem poza Internetem, czy chmura będzie działać?

  •  Programy desktopowe i udostępnianie dokumentów bezpośrednio z nich: Word, Excel i inne. Wszystkie udostępnione dokumenty w jednym miejscu. Otwieranie udostępnionych plików. Udostępnianie dokumentów bezpośrednio z programu.

  •  Teams – rewolucja w komunikacji firmowej i organizacji pracy: Organizowanie projektów i tematów w firmie. Przechowywanie i udostępnianie dokumentów. Narzędzia komunikacji – video, telefon, czat

  •  Inne aplikacje Office 365 przez WWW: Outlook, Planner, Forms, Sharepoint, OneDrive, Teams.

3 Część warsztatowa

Poznajemy warsztatowo tematy omawiane wcześniej:

  • Użycie OneDrive i Sharepoint: Synchronizacja katalogów na dysku lokalnym. Przechowywanie dokumentów w chmurze. Przechowywanie dokumentów w kopii lokalnej. Zapisywanie dokumentów w chmurze. Udostępnianie plików innym. Wstawianie komentarzy i wzmianek.

  •  Tworzenie zadania i projektu w Teams: Czy warto używać Teams w małej firmie? Czy Teams to następca Outlooka i Skype? Tworzenie i przypisywanie zadań. Kontrola realizacji projektów. Zapisywanie plików w projekcie. Prowadzenie czatów w projekcie – nowy sposób na komunikację w grupie. Udostępniane innym swojego ekranu, okna lub pulpitu. Prowadzenie kalendarza grupowego.

  •  Wspólna praca na jednym dokumencie: Otwieranie dokumentu. Wysyłanie dostępu dla grupy. Praca wielu osób na jednym dokumencie w tym samym czasie.

  • Tworzenie ankiet i ich analiza: Co to jest Forms?: Jak przygotować ankietę lub formularz. Jak go udostępnić innym. Analiza zgromadzonych informacji.

5 Część dyskusyjna

Czas na zadawanie pytań, rozmowy w grupach:

Zadawanie pytań. Wymiana doświadczeń

 

 

6 Zakończenie

Losowanie nagród. Podziękowanie za uczestnictwo

 

 

 

ZAPISY

Liczba miejsc ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń. Gwarancja miejsca dzięki wykupieniu biletu. Rozpoczęcie spotkania z Office 365 potwierdzamy na 5 dni przed terminem.

Więcej informacji zadzwoń - tel. 570 999 675

Napisz maila - zapisy@szkolenia-ic.pl