SZKOLENIE INDYWIDUALNE
w systemie stacjonarnym oraz zdalnym on-line
Szkolenia indywidualne sam na sam z trenerem - standardowo proponujemy pakiet godzin czyli dwa spotkania po 4 godziny zegarowe lub wycena indywidualna w zależności od zakresu materiału do nauczenia. Szkolenie może się odbyć w formie zdalnej lub stacjonarnej w siedzibie naszej firmy.
Szkolenia Teraz to TY decydujesz czego będziesz się uczyć. Przygotowaliśmy dla Ciebie kreatory szkoleń z wybranych programów MS Office. Szkolenia zostały podzielone na pojedyncze lekcje. Możesz wybrać konkretne interesujące Ciebie lekcje i uczyć się tylko tego czego potrzebujesz zdalnie razem z trenerem MS Offica. Szkolenia odbywają się w programie Teams do którego na czas szkolenia otrzymujesz dostęp - swoje własne indywidualne konto.
Dla naszych kursantów przygotowaliśmy również wsparcie po zakończeniu szkolenia - darmowy dostęp do platformy szkoleniowej Love Excel. Platforma zawiera opisy i filmy instruktażowe z tematów omawianych na naszych szkoleniach.
Poniżej znajdziesz przykład programu Excela rozpisany na poszczególne zagadnienia oraz przewidywany czas trwania danej lekcji.
![]() |
Cena za szkolenie
|
![]() |
W cenie szkolenia
|
Lekcja 1
MS Excel
Wprowadzenie do Excela
Zestaw niezbędnych informacji potrzebnych do uruchomienia programu, gdzie i w co kliknąć aby uruchomić program, opis elementów okien Excela, nazwy elementów okna. Ponadto uczymy się jak się poruszać w Excelu.
Poruszana tematyka: uruchamianie Excela opis elementów okna, wybór: szablon czy pusty dokument, omówienie wstążek, organizacja danych w Excela.
Musisz to wiedzieć!
Rekomendowane w zestawie
z lekcjami: 1, 2, 3, 4, 5
20 minut
Lekcja 2
MS Excel
Wprowadzanie, kasowanie danych
Dowiadujemy się jak prawidłowo wprowadzać dane w komórki, jakich błędów unikać, na co zwracać uwagę. Po wpisaniu danych w Excela, czasami trzeba je też usunąć. Ćwiczymy się jak to zrobić szybko i skutecznie na różne sposoby w zależności co i jak chcemy skasować – formaty, wartości a może wszystko. Sprawdzimy, dlaczego BACKSPACE nie służy do kasowania danych ?. Po opanowaniu tych umiejętności, zaczniemy używać formuł, czyli zaczniemy przeliczanie danych z komórek. Poznajemy jak prawidłowo wpisywać formuły, na co zwracać uwagę, jakich błędów unikać. Poznajemy najpopularniejsze formuły.
Poruszana tematyka: sposoby wprowadzania danych w komórki, sposoby na kasowanie danych w komórkach, prawidłowe sposoby na wprowadzanie i używanie formuł, suma – poznawanie podstawowej funkcji, sposoby wprowadzania sumy, potencjalne problemy przy wprowadzaniu sumy, dzielenie, mnożenie, średnia, minimum, maksimum, zliczanie, zapisywanie liczb jako tekst.
Musisz to wiedzieć!
Rekomendowane w zestawie
z lekcjami: 1, 2, 3, 4, 6
45 minut
Lekcja 3
MS Excel
Przeciąganie danych w komórkach
Przeciąganie danych w komórkach za pomocą małego kwadracika, to czynność którą wykonuje wielu użytkowników Excela. W tej części poznajemy możliwości tego narzędzia i sposoby jego użycia – będziemy przeciągać teksty, liczby, daty, będziemy uczyli się też jak wykonać prawidłowo numerację np. w tabeli. Będziemy też sprawdzać jak za pomocą przeciągania kopiować formuły, np. sumę na inne komórki.
Poruszana tematyka: wykorzystanie CTRL w kopiowaniu danych, uchwyt wypełnienia, podwójne kliknięcie, uchwyt wypełnienia, podwójne kliknięcie, zasada działania, sposoby wykorzystania, wypełnianie zakresu komórek serią danych w poziomie.
Musisz to wiedzieć!
Rekomendowane w zestawie
z lekcjami: 1, 2, 3, 4, 7
45 minut
Lekcja 4
MS Excel
Zaznaczanie danych, kopiowanie, wstawianie
Jedną z częściej wykonywanych działań w Excelu to zaznaczanie danych. W tej części sprawdzamy jak prawidłowo zaznaczać duże tabele bez użycia myszy, jak je kopiować, jak wstawiać skopiowane dane tak aby odbyło się to bez błędów i pomyłek. Pobawimy się też kolumnami i wierszami – będziemy je wstawiać, kasować zmieniać ich rozmiary
Poruszana tematyka: Zaznaczenia wierszy, kolumn, komórek za pomocą skrótów klawiszowych. Kopiowanie. Wstawianie skopiowanych danych na różne sposoby. Wstawianie specjalne skopiowanych komórek. Dostosowanie szerokości kolumny i kolumny pojedynczo lub grupowo. Dostosowanie wysokości wiersza i wierszy pojedynczo lub grupowo. Wstawianie wierszy i kolumn pojedynczo lub grupowo. Usuwanie wierszy i kolumn pojedynczo lub grupowo.
Musisz to wiedzieć!
Rekomendowane w zestawie
z lekcjami: 1, 2, 3, 4, 8
45 minut
Lekcja 5
MS Excel
Formatowanie liczb i komórek
Formatowanie liczb i komórek – jak zrobić profesjonalnie wyglądającą tabelę, jak zrobić aby komórki w tabeli wyglądały tak jak chcemy, jak obramować tabelę, jak wyrównać tekst lub liczby w komórkach, jak zrobić aby tabela tworzyła się sama. Na te wszystkie „jak” znajdziemy tu odpowiedź.
Poruszana tematyka: formatowanie liczb, formatowanie komórek, obramowanie komórki i komórek, wyrównanie tekstu, wybór koloru teksu, wybór koloru wypełnienia.
Musisz to wiedzieć!
Rekomendowane w zestawie
z lekcjami: 1, 2, 3, 4, 9
35 minut
Lekcja 6
MS Excel
Tabele w Excelu ręczne oraz automatyczne
Excel bez tabeli to jaj szafa bez półek. Ci którzy lubią się bawić kolorami i obramowaniami zainteresują się zapewne różnymi sposobami ręcznego tworzenia tabel – jak je obramować na sto różnych sposobów, pokolorować niczym Picasso aby na koniec je podliczyć. Dla tych dla których każda minuta jest cenna ciekawym tematem będzie automatyczne tworzenie tabel. Profesjonała tabelę pełną fantastycznych niespodzianek zrobisz w jedną sekundę!
Poruszana tematyka: obramowanie komórek, kolorowanie komórek, użycie malarza formatów, kopiowanie formuł w tabelach bez utraty wyglądu tabeli, formatowanie automatyczne tabel, użycie dodatkowych ustawień formatowania automatycznego.
Warto wiedzieć
Rekomendowane w zestawie
z lekcjami: 13
30 minut
Lekcja 7
MS Excel
Drukowanie w Excelu
Drukowanie – jeżeli drukujesz z Excela i tabela nie zawsze wyjdzie tak jak tego sobie życzysz – na stronach nie ma opisów tabel, brak numeracji, nie wiesz jak wstawić logo na wydruku lub jak wydrukować to co chcesz ten rozdział sprawi, że drukowanie będzie już tylko czystą formalnością.
Poruszana tematyka: widok podgląd podziału stron, ustawianie obszaru drukowania, ustawienie podziału strony, ustawienia strony: skalowanie, orientacja strony, ustawienia nagłówka i stopki, wstawianie grafiki w nagłówek i stopkę, użycie funkcji "tytuły wydruku", drukowanie zaznaczonego obszaru, drukowanie (tworzenie) do PDF.
Warto wiedzieć
Rekomendowane w zestawie
z lekcjami: 13
120 minut
Lekcja 8
MS Excel
Formatowanie warunkowe
Formatowanie warunkowe – czyli zmiana wyglądu komórki ze względu na to co się w tej komórce znajdzie. Dowiadujemy się jak oznaczyć komórki zawierające odpowiednie wartości, posiadające określony tekst, lub jak ukryć komórki zawierające błędy. Sprawdzamy, jak za pomocą tego ciekawego narzędzia porównywać wartości w komórkach, lub jak w ciekawy graficzny sposób przypominający wykres zaprezentować wyniki.
Poruszana tematyka: Poruszana tematyka: Omówienie funkcji. Poznawanie sposobów użycia formatowania warunkowego przy liczbach i tekstach. Ukrywanie komórek z błędami za pomocą formatowania warunkowego. Formatowanie warunkowe do porównywania wyników. Użycie formatowania warunkowego do graficznego zobrazowania wyniku.
Ułatwi analizę
Rekomendowane w zestawie
z lekcjami: 41
90 minut
Lekcja 9
MS Excel
Pasek stanu
Pasek stanu – Nie zawsze aby cokolwiek policzyć w Excelu Musisz używać formuł. Z pomocą przychodzi pasek stanu. Jest to doskonały sposób na szybkie podliczenie danych bez konieczności użycia formuł.
Poruszana tematyka: Omówienie paska stanu. Ustawienia. Odczyt informacji. Przykłady zastosowań.
Warto wiedzieć
Rekomendowane w zestawie
z lekcjami: 9, 10
10 minut
Lekcja 10
MS Excel
Modyfikacja wstążki i paska szybkiego dostępu
Nauczymy się jak dostosować do własnych potrzeb pasek szybkiego dostępu i wstążkę narzędziową tak aby wszystkie niezbędne narzędzia były zawsze pod ręką.
Poruszana tematyka: Modyfikacja i zarządzanie paskiem szybkiego dostępu. Modyfikacja i zarządzanie wstążką narzędziową.
Warto wiedzieć
Rekomendowane w zestawie
z lekcjami: 9, 10
15 minut
Lekcja 11
MS Excel
Sortowanie danych w tabeli
Posortowane dane w tabela wyglądają bardziej interesująco, możne też łatwiej je przeglądać. W tej części uczymy się jak sortować dane w tabelach rosnąco lub malejącą, wykorzystujemy możliwość sortowania wg kolorów. Nauczymy się też sortowania poziomego, aby zmienić kolejność kolumn w tabelach. Sprawdzimy też, dlaczego nie należy niczego zaznaczać przed sortowaniem.
Poruszana tematyka: Omówienie funkcji. Sortowanie wg zawartości kolumny. Sortowanie wg kolorów. Sortowanie w poziomie, zmiana kolejności kolumn w tabeli. Uwagi i ograniczenia dot. Sortowania, sortowanie z formułami.
Musisz to wiedzieć!
Rekomendowane w zestawie
z lekcjami: 12
30 minut
Lekcja 12
MS Excel
Filtry w Excelu najpopularniejsze narzędzie pracy
Filtry – to dzięki nim widzimy w tabeli wyniki spełniające nasze kryteria, czyli wg ustawień filtrów. Poznajemy działanie filtrów tekstowych; liczbowych i dat. Nauczymy się jak przeliczać wyniki filtrowania, jak je kopiować
Poruszana tematyka: Omówienie funkcji. Opcje podstawowe filtrów czyli filtry tekstu, liczb, dat. Opcje dodatkowe filtrów czyli filtrowanie wg kolorów komórek. Podliczanie wyników filtrowania. Częste błędy przy użyciu filtracji.
Musisz to wiedzieć!
Rekomendowane w zestawie
z lekcjami: 11
50 minut
Lekcja 13
MS Excel
Blokowanie okien podział okien
Blokowanie okien podział okien – dowiadujemy się jak widzieć zawsze opisy wierszy i kolumn podczas przewijania tabel, jak otworzyć dwa razy ten sam plik, jak podzielić okno Excela na kilka części, jak włączać i wyłączać elementy okna, jak zwiększyć obszar roboczy Excela.
Poruszana tematyka: Omówienie funkcji. Użycie funkcji blokowanie okna. Użycie funkcji podziału okna. Nowe okno. Włączenie/wyłączenie linii siatki. Włączenie/wyłączenie nagłówków. Ukrycie wstążki narzędziowej.
Przyspieszy twoją pracę
Rekomendowane w zestawie
z lekcjami: 6
20 minut
Lekcja 14
MS Excel
Operacje na wielu arkuszach
Operacje na wielu arkuszach – wykorzystanie mechanizmów pozwalających przeliczać, przeglądać i wyświetlać dane z wielu arkuszy w jednym miejscu, stosowanie linkowania w Excelu, zmiana wyglądu i opisu arkuszy. Sprawdzamy też narzędzia niezbędne przy pracy na wielu arkuszach, np. grupowanie arkuszy, czyli ja robić w jednym arkuszu tak aby robiło się to samo w innych.
Poruszana tematyka: Tworzenie nowych arkuszy. Grupowanie arkuszy. Kopiowanie danych pomiędzy nimi „zbieranie” danych z kilku arkuszy w jednym miejscu. Kopiowanie i przenoszenie arkuszy.
Warto wiedzieć
Rekomendowane w zestawie
z lekcjami: 15, 16, 17
45 minut
Lekcja 15
MS Excel
Wykresy – graficzna prezentacja danych
Wykresy – graficzna prezentacja danych, często łatwiej w ten sposób zrozumieć liczby. Uczymy się wstawiać wykresy, sprawdzimy co zrobić jeżeli dane nie chcą się „pokazać” na wykresie, ćwiczymy różne sposoby formatowania wyglądu wykresów
Poruszana tematyka: Omówieni funkcji. Wstawianie wykresu z szablonu. Modyfikowanie wykresów. Zapisywanie jako szablon. Kopiowanie wykresu do innego źródła danych. Wstawianie wykresy kombi. Wykres kołowy. Kolorowe wykresy. Modyfikacja wyglądu wykresu – interpretacja pustych komórek w źródle danych do wykresu.
Warto wiedzieć
Rekomendowane w zestawie
z lekcjami: 15, 16, 17
120 minut
Lekcja 16
MS Excel
Wykresy
Dane w tabeli nie wiele nam mówią. Człowiek jest wzrokowcem a więc graficzne przedstawienie danych jest o wiele bardziej interesujące - z pomocą mogą przyjść wykresy. W tej części sprawdzamy jak właściwie wstawiać wykresy, jak je dostosować do naszych potrzeb, uczymy się odpowiednio przygotowywać dane tak aby wykres pokazał nam wartości z tabel bardziej interesująco. Dowiadujemy się czym są wykresy przebiegu w czasie
Poruszana tematyka: wstawianie wykresów, zaawansowana modyfikacja wyglądu wykresów, wstawianie grafik w wykresy, automatyczne kolorowanie wykresów, np. ze względu na zakres wartości, różne sposoby liczbowego opisu osi i wartości, interpretacja pustych komórek na wykresach, wykresy przebiegu w czasie.
Warto wiedzieć
Rekomendowane w zestawie
z lekcjami: 15, 16, 17
40 minut
Lekcja 18
MS Excel
Funkcje średnio-zaawansowane
Poznajemy funkcje najczęściej wykorzystywane w pracy, np. w logistyce, księgowości. Dowiadujemy się dlaczego księgowi „nie lubą” Excela (wielu twierdzi, że Excel „oszukuje”, czyli jak prawidłowo zaokrąglać liczby, sprawdzimy jak szybko zliczyć ilość komórek tekstowych, liczbowych, uczymy się też jak przeliczać tylko widoczne wartości w arkuszach, pomijając komórki ukryte.
Poruszana tematyka: Zaokrąglanie liczb, Ustaw dokładność zgodnie z wyświetlaną, Średnia, Licz jeżeli, suma jeżeli, Licz warunki, suma warunków, Funkcje zliczające
Maksimum/minimum, minimum.k , Sumy częściowe , suma częściowa