ZASTOSOWANA METODYKA SZKOLENIA

Gamifikacja (grywalizacja), eduScrum, Learning Expirence Design, Acion Mapping, Coaching

  • Musi być jasno określony cel aby móc praktycznie wykorzystywać świeżo nabytą wiedzę
  • Ćwiczenia oraz interakcja tak aby uczestnik mogły zobaczyć i poczuć przyrost swoich kompetencji
  • Ćwiczenia muszą być powiązane z życiem codziennym w pracy
  • Cel szkolenia musi być praktyczny
  • Możliwość wdrożenia wypróbowania nowo poznanej wiedzy
  • Różnorodność przekazu oraz treści
  • Łatwy oraz przyjemny materiał
  • Nie zbyt duże partie materiału aby nie przytłoczyć uczestników – dajemy tylko tyle wiedzy ile jest potrzebne wdanym momencie nie uczymy się na zapas
  • Najważniejszy etap to organizacja oraz przygotowanie do nauki – wtedy przyswajamy najwięcej

 

 

Czy wiesz ile pamiętamy po 24 godzinach?

10%

tego co przeczytamy

20%
tego co usłyszymy

30%
tego co zobaczyliśmy

50%
tego co zobaczyliśmy i jednocześnie usłyszeliśmy

80%
tego co sami powiedzieliśmy

90%
tego co wdrożyliśmy do działania

Posługując się metodą eduScrum opieramy szkolenie na indywidualnych kompetencjach kursantów. Angażujemy uczestników do działania poprzez rozbudzanie ciekawość oraz stawiania wyzwań. Odchodzimy od jednostronnego przekazu wiedzy teoretycznej.
Dzięki gamifikacji wprowadzamy uczestników w realia hipotetycznej sytuacji. Poznając przytoczoną historię, uczestnicy szkolenia utożsamią się z bohaterem, który ma do wykonania określone zadania. Dzięki połączeniu nauki z zabawą oraz wyzwaniem, uczestnicy szkolenia w przyjemny sposób zdobędą umiejętności związane ze znajomością programów biurowych MS Office, które stanowią cel szkolenia.
Taka forma szkolenia pozwoli zaangażować uczestników emocjonalnie w wykonywane ćwiczenia co będzie wspierać budowanie ich zaangażowania w szkolenie,  rozbudzi ciekawość oraz motywację wewnętrzną – a to wszytko dzięki ciekawej fabule szkolenia przygód Pani Hani, które zapewnią przygodę i przeniosą uczestników w świat przygody, który pozwoli im na:
  • wykorzystanie wiedzę oraz doświadczenie, które już posiadają,
  • pozwoli robić powiązania – im więcej powiązań do realnych sytuacji z życia, tym lepsze zapamiętanie oraz utrwalenie materiału,
  • szybka weryfikacja nowo zdobytej wiedzy, 90% zapamiętania, dzięki wdrożeniu wiedzy do działania, poprzez wykonanie zdań Pani Hani,

***

I ETAP SZKOLENIA

 

Wprowadzenie do szkolenia. Omówienie zadania zapoznanie się z historią Pani Hani. Rozpisanie jakie czynności oraz jakie kompetencje będą nam potrzebne do wykonania zadania. Test jaką rolę pełnię w zespole - poznanie własnych kompetencji odnośnie pracy w zespole. Ustalenie harmonogramu szkolenia oraz pracy, uwzględniając cel głównego zadania. Wprowadzenie do pracy w środowisku MS Office.

 

II ETAP SZKOLENIA

 

Praca według wcześniej ustalonego harmonogramu związanego z zadaniami z jakim musi zmierzyc się Pani Hania. Wykonywanie zadań, ucząc się korzystać z programów MS Office – PowerPoint jako prezentacja scenerii weselnej, Word przygotowywanie niezbędnych umów z podwykonawcami, Outlook praca na kalndarzu, zadaniach oraz mailach, Excela przygotowanie budżetu całego przedsięwzięcia.

 

III ETAP SZKOLENIA

 

Podsumowanie szkolenia, wyciąganie winsoków związanych z nowo zdobytą wiedzą. Etap pracy coachingowej. Próba odpowiedzi na pytania: Co się nam udało? Czego dowiedziałeś się o sobie? Co zyskałeś dzięki udziałowi w szkoleniu? Jaki będzie Twój pierwszy krok? Co możesz zrobić małego, aby pójść do przodu? Co może Ci przeszkodzić w realizacji celu? Co może Cię dodatkowo zmotywować do osiągnięcie celu?

 

***