Excel-poprawne wpisywanie do komórek.

excel wpisy

Excel-poprawne wpisywanie do komórek.

 

Dobra rada, jak pracujecie w Excelu i stosujecie filtry, to bardzo ważne jest aby zawsze wpisywać tak samo, tzn np format daty powinien być ciągle taki sam jeśli będziemy potrzebować przefiltrować po dacie to jak będzie data napisana rożnymi sposobami to niestety ale filtr poprawnie nie zadziała, no chyba że będzie się ręcznie wybierać datę. No ale o to chyba nie chodzi.
Tak samo format daty musi być poprawny jeśli będzie na przykład kilka formatów daty w jednym pliku a będą one poprawnie napisane tzn że Excel będzie je widział jako datę to wtedy można je z automatu zamienić na jeden rodzaj.

Excel format daty

Windows 7 czy Windows 8?

Wiele osób zadaje sobie pytanie: jaki wybrać Windows przy zakupie komputera. Wybór nie jest oczywisty ani prosty. Jeżeli ktoś używa komputera od wielu lat i nie lubi zmian, rozsądnym rozwiązaniem wydaje się komputer z Windows 7. Problemem będzie fakt, że coraz więcej nowych komputerów jest oferowanych wyłącznie z Windows 8. Ułatwieniem w takim przypadku będzie instalowanie klasycznego menu . Ciekawym rozwiązaniem może być też zakup używanego komputera ale o tym czy warto, wspomnę w kolejnym artykule.

Jeżeli używany komórki z systemem Windows, naturalnym rozwiązaniem będzie wybór systemu Windows 8. Ktoś teraz powie, że można kupić komputer z Windows 8 i zainstalować Windows 7. I tu rozczarowanie. Sama instalacja systemu przejdzie bez problemu, jednak schody pojawią się przy wyszukiwaniu sterowników do poszczególnych komponentów komputera. Jest duże prawdopodobieństwo, że nie uda się znaleźć dla tego komputera sterowników napisanych dla Windows 7.

Zapisywanie dokumentów MS Office.

W celu zapisania nowo otwartego dokumentu MS Office, należy w wybrać w górnym prawym rogu ikonkę MS Office, następnie rozwinie się lista opcji do wyboru. My na razie wybieramy opcję “ZAPISZ”, po kliknięciu (jeden raz) w napis “ZAPISZ”, wyskakuje nam nowe okno w którym wybieramy miejsce gdzie ma być zapisany dokument (wyborem lokalizacji na komputerze zajmiemy się później), tam nadajemy mu nową nazwę, (jeśli jest to nowo utworzony dokument) i ponownie wybieramy “ZAPISZ”.

Natomiast jeśli mamy już jakiś stworzony dokument, i chcieliśmy w nim nanieść jakieś zmiany bądź coś dopisać, to wybieramy obrazek dyskietki z paska “Szybkiego dostępu” (patrz

Zapoznanie się z oknem głównym programów MS Office)

 

 

Zapoznanie się z oknem głównym programów MS Office

Zanim rozpoczniemy pracę w środowisku MS Office, należy zapoznać się z podstawowa budową programu.
Po otworzeniu dowolnego programu zarówno Worda bądź Excela pojawia nam się pusty dokument, który składa się z pasków narzędzi gdzie każdy pasek na swoją określoną funkcję.
Najważniejsze, zawsze pamiętaj żeby pracować na maksymalnie powiększonym oknie, do tego służą przyciski znajdujące się w prawym górnym narożniku (kwadracik)
to kliknięciu w niego okno dokumentu powiększy się nam do wielkości obrazu monitora, jeśli natomiast chcemy zmniejszyć dokument, należy kliknąć w ikonkę obok kwadratu (minusik) w tedy dokument nam się pomniejszy i znajdziemy go na naszym głównym pasku systemu.
Pracować będziemy na pasku tzw. Wstążce, która składa się z kart, które mają różne opcje. Opcje te będziemy omawiać dokładniej później.

MS Office

Zapraszamy na kursy z Offica, zapoznasz się podstawami Excela oraz Worda, które pomogą tobie podnieść twoje zawodowe kwalifikacje.
Excela oraz Worda będziemy omawiać na Facebooku, będą prezentowane ćwiczenia oraz istotne informacje, które pomogą Tobie pracować w środowisku MS Office.

Zapraszamy.

Witamy, już  wkrótce ruszamy z naszym nowym projektem ze szkoleniami dla seniorów z obsługi komputera z tym, że chcemy się skupić na znajomości komputera pod względem użytkowym, tzn nie zamierzamy tutaj zamęczać dużą ilością teorii, chcemy aby wiadomości przekazywane były to informacje praktyczne. Jeżeli chcesz wiedzieć zapraszamy do zakładki Szkolenia Seniora i tam można się zapoznać z programem oraz tematami jakimi będziemy poruszać.

 

1 5 6 7 8