Suma Częściowa w Excelu.

 

Sumy Częściowe w Excelu.

Jak można podliczyć filtrowane dane w tabeli. Mamy gotową tabelę w której podsumujemy wszystkie wartości.
1 Krok - Klikamy pod kolumną i wstawiamy auto-sumę, używając skrótu ALT+=
2 Krok - Mamy wynik sumy wszystkich wartości.
3 Krok - Włączamy filtr.
4 Krok - Filtrujemy tabelę, na przykład według kolumny GRUPA, wybierając filtrowanie wg GRUPY B. Niestety, po przefiltrowaniu suma wartości nie zmienia się.
UWAGA! Aby Excel podsumował filtrowane wartości, musimy wstawić SUMĘ, ale po przefiltrowaniu tabeli. Oczywiście formułę SUMY CZĘŚCIOWE można również wstawić ręcznie i napisać to samemu no ale po co skoro może to zrobić za nas Excel.
5 Krok - Kasujemy sumę którą tutaj mamy, i wstawiamy ją ponownie używając skrótu LEWY ALT+=. Teraz suma będzie zliczać tylko te wartości które są widoczne.
Do pobrania plik z ćwiczeniem do samodzielnych testów 🙂  Sumy Częściowe.xlsx

 

 

Czy komentarz w Excelu musi zawsze wyglądać tak samo?

 

Czy komentarz w Excelu musi zawsze wyglądać tak samo?

 

 

Wiecie o tym, że nasze komentarze w Excelu nie koniecznie zawsze muszą wyglądać tak samo i przybierać postać prostokąta. Możemy nadać im inny ciekawszy kształt, zmienić kolor tła czy nawet dodać zdjęcie/ obrazek w tel. Aby mieć taką możliwość w pierwszej kolejności musimy dodać polecenie do paska Szybkiego dostępu:
 
Dodawanie opcji zmiany kształtu komentarza.

 

1 Krok - prawym przyciskiem myszy klikamy na pasku Szybki Dostęp - wybieramy Dostosuj pasek narzędzi Szybki Dostęp.
2 Krok - wybieramy z listy polecenie  Karta Narzędzia do rysowania | Formatowanie
3 Krok - następnie wybieramy Zmień Kształt i klikamy Dalej
4 Krok Klikamy OK
I została nam dodana nowa opcja do zmiany kształtu komentarza.

 

 

 

ksztalt komentarza

 
 
Jak zmienić kształt komentarza?

 

1 Krok - musimy wyświetlić komentarz
2 Krok - klikamy ramkę komentarza
3 Krok - na pasku Szybki Dostęp (u góry w lewym rogu Excela) wybieramy Zmień Kształt.
 

rodzaje-komentarzy

Nasze komentarze oczywiście możemy zmniejszać,  zwiększać oraz obracać jeśli zajdzie taka potrzeba w przypadku strzałeczek.
W tym celu należy na ramce komentarza kliknąć lewym przyciskiem myszy przytrzymać go i przeciągnąć tam gdzie chcemy i da takiego rozmiaru jaki potrzebujemy.
 
Miłej zabawy z komentarzami.

 

 

 

Jak wstawić komentarz w Excelu

 

Jak wstawić komentarz w Excelu?

 

Czasami tak się zdarza, że potrzebowalibyśmy dopisać dodatkową adnotacje przy niektórych danych w Excelu ale zależało by nam na tym, żeby tego nie było widać. Zarówno Excel jak i pozostałe programy MS Office umożliwiają nam to. Możemy w tym celu zastosować DODAWANIE KOMENTARZY.
Dodawanie komentarza.
W tym celu należy zaznaczyć wybraną komórkę z danymi, gdzie chcielibyśmy wstawić komentarz.
Klikamy prawym przyciskiem myszy i wybieramy opcje WSTAW KOMENTARZ. Pojawi nam się żółty kwadracik w którym możemy wpisać potrzebną nam informacje.
Aby zniknął nam komentarz należy kliknąć w dowolną komórkę w Excelu. Komentarz nam znika. Widzimy tylko czerwony trójkącik w prawny górnym narożniku.
Aby przeczytać jego zawartość wystarczy ponownie zaznaczyć wybraną komórkę.

Edycja Komentarza.
Oczywiście komentarz możemy EDYTOWAĆ - czyli poprawić wszystko co w nim napisaliśmy, uaktualniać informacje.
W tym celu należy zaznaczyć komórkę do której dodaliśmy komentarz. Następnie należy kliknąć prawym przyciskiem myszy i wybrać opcje EDYTUJ KOMENTARZ.
Zmieniamy napis na aktualny i wychodzimy z edycji komentarza.

Usunięcie Komentarza.
W celu usunięcia komentarza należy ponownie zaznaczyć komórkę do której wcześniej dodaliśmy komentarz.
Klikamy prawym przyciskiem myszy i wybieramy opcje USUŃ KOMENTARZ.

 

 

??? Dodawanie wierszy w Excelu

??? Dodawanie Wierszy w Excelu.

?‍?‍?‍?Każdy z Nas musiał kiedyś dodać wiersze w środku tabelki w Excelu.
Nie byłoby to problemem jakbyśmy musieli dodać jeden wiersz no może dwa no może trzy.

 

? A co jeśli musimy dodać 10 wierszy
?Robicie to standardową drogą. Prawy przycisk myszy dodaj wiersz i tak 10 razy❓
No przyznacie sami, że troszkę długo to trwa…

 

dodawanie wierszy

Nie musicie tak robić❗️ Wystarczy zaznaczyć tyle wierszy ile chcemy dodać i kliknąć raz prawy przycisk myszy i raz kliknąć dodaj wiersz.
Excel doda nam tyle wierszy ile mamy zaznaczone.?
Jak dla mnie REWELACJA ✌️??

 

↑ lub ↓ w obrębie wykresu.

 

 lub  w obrębie wykresu.

 

Wyobraźmy sobie, że chcemy stworzyliśmy wykres, ale jedna z jego serii jest taka mała, że prawie jej nie widać. Powiedzmy, że chcemy zmienić typ wykresu tej serii na jakiś liniowy z markerami, albo choćby przenieść wykres na oś pomocniczą - niby nic prostego, ale coś chyba nam się myszka popsuła, bo nie da się zaznaczyć tej małej serii.
Co teraz?
Otóż jeśli zaznaczymy cokolwiek w obrębie wykresu i zaczniemy wciskać strzałkę w górę lub w dół, to zaczniemy przechodzić z zaznaczeniem po poszczególnym elementach wykresu, aż do naszej upragnionej serii, z którą potem będziemy mogli zrobić co nam się podoba. Zupełnie jak na obrazku poniżej:

 

mały wykres

 

 

 

człowiek excel

Parę słów o Autorze:
Dawno, dawno temu doszło do wybuchu elektrowni atomowej w Czarnobylu, a moja przyszła mama nie chciała pić płynu Lugola. Mniej więcej w tym samym czasie firma Microsoft rozpoczęła sprzedaż swojego sztandarowego arkusza kalkulacyjnego. Przypadek? Nie sądzę... Jednak dzięki temu szalonemu splotowi wydarzeń narodziłem się ja, Człowiek-Excel!
Więcej znajdziecie tutaj: http://czlowiek-excel.blogspot.com/

 
 

Ctrl + strzałeczki.

 

Ctrl + Strzałeczki


Po wciśnięciu tej kombinacji (każda strzałka się nada) przeniesiemy się w zadanym kierunku do komórki, która będzie ostatnią zapisaną komórką w danej kolumnie lub wierszu pod warunkiem, że po drodze nie będzie pustych komórek.
Jeśli jakieś puste komórki się znajdą, to po prostu zatrzymamy się na ostatniej zapisanej komórce przed tą pustą. Po prostu będziemy sobie robić przystanki przed każdą pustą komórką, aż dolecimy do końca Excela (który istnieje i wcale nie jest tak daleko jak się zdaje).

ctrldown

człowiek excel

Parę słów o Autorze:
Dawno, dawno temu doszło do wybuchu elektrowni atomowej w Czarnobylu, a moja przyszła mama nie chciała pić płynu Lugola. Mniej więcej w tym samym czasie firma Microsoft rozpoczęła sprzedaż swojego sztandarowego arkusza kalkulacyjnego. Przypadek? Nie sądzę... Jednak dzięki temu szalonemu splotowi wydarzeń narodziłem się ja, Człowiek-Excel!
Więcej znajdziecie tutaj: http://czlowiek-excel.blogspot.com/

 
 

Mikrofala na szkoleniach.

 

Mikrofala na szkoleniach


Słuchajcie wiemy, że czasami jedziecie do nas prosto z pracy zmęczeni i co najważniejsze głodni.
Na zmęczenie oferujemy wam jak to ostatnio nasz kursant napisał bezpretensjonalną atmosferę i małe sympatyczne grupy.
Natomiast na wasz głód mamy mikrofalę, nie ma to jak zjeść sobie coś ciepłego. Także śmiało możecie przynieś ze sobą coś do jedzenia i będziecie mogli sobie podgrzać jedzonko.

mikrofala

1 sekunda – tyle czasu potrzebujemy na skopiowanie arkusza w tym samym skoroszycie Excela

 

1 sekunda – tyle czasu potrzebujemy na skopiowanie arkusza w tym samym skoroszycie Excela


 
Zapewne każdemu kto pracuje w Excelu przynajmniej raz zdarzyła się konieczność kopiowania i powielania arkusza.
Standardowo stosowana procedura wygląda tak: CTRL+A (zaznaczenie tabeli lub arkusza), CTRL+C (kopiuj zaznaczone) następnie przechodzimy do nowego arkusza i CTRL+V (wstawiam) i mamy to.
No ale…. straciliśmy szerokość kolumn, co wiąże się z kolejną niepotrzebną pracą.
Dodatkowo wklejona tabela może być wstawiona w inne  komórki niż źródłowa co może to być ważne przy późniejszej obróbce danych.
Wyprostowanie tego wszystkiego może zająć sporo czasu.

arkusz ctrl c

Sposób szybszy. Arkusz można skopiować jednym ruchem myszki.
Najpierw przechodzimy do arkusza który chcemy skopiować. Najeżdżamy myszką na nazwę arkusza, klikamy w nią i trzymamy przycisk myszki, następnie wciskamy CTRL i przesuwamy muszką arkusz w to miejsce gdzie chcemy umieść jego kopię i puszczamy.
Gotowe.
Prawda że szybko i sprawnie.

arkusz sam ctrl

Różnica między MS Office 2016 a MS Office 365

Różnica między MS Office 2016 a MS Office 365


Office 365 jest usługą subskrypcyjną czyli opłacaną na czas jej wykorzystania. Office 365 zawiera najnowszą wersję pakietu Office — obecnie Office 2016, jeżeli pojawi się nowsza wersja zostanie ona udostępniona użytkownikowi. W ramach Office 365 dostępne są dobrze znane aplikacje, takie jakWord, PowerPoint i Excel, Outlook. Dodatkowo użytkownik dostaje dodatkową przestrzeń dyskową 1TB online czyli chmurę (One Drive), bieżącą pomoc techniczną bez dodatkowych kosztów itp. Co ważne programy pakietu łączą się automatycznie ze One Drive i traktują go jak dysk w komputerze.

ms office 365

Office 365 można opłacać raz w miesiącu lub raz w roku, a Office 365 dla Użytkowników Domowych pozwala udostępnić Twoją subskrypcję nawet czterem osobom w gospodarstwie domowym. Dostępne są różne plany usługi Office 365 do użytku domowego i osobistego, a także dla małych i średnich firm, przedsiębiorstw, szkół oraz organizacji niedochodowych.
MS Office 2016
Pakiet Office 2016 jest sprzedawany jako jednorazowy zakup, co oznacza jedną płatność z góry w celu uzyskania aplikacji pakietu Office na jeden komputer. Jednorazowe zakupy są dostępne zarówno dla komputerów PC (na przykład pakiet Office 2016 dla Użytkowników Domowych i Uczniów), jak i dla komputerów Mac (na przykład pakiet Office 2016 dla komputerów Mac — wersja dla Użytkowników Domowych i Uczniów). Ta wersja Office 2016 nie zawiera opcji uaktualnienia, co oznacza, że jeśli zamierzasz przeprowadzić uaktualnienie do nowszej wersji Office, musisz ją kupić.

ms office 2016

oferta na ms office 365

1 2 3 4 5 8