Szablony MS Word 2016 – wzór pisma firmowego.

Szablony MS Word 2013 – wzór pisma firmowego.

 

Szablony pozwalają na tworzenie za każdym razem dokumentów z zachowaniem jednakowego wyglądu i układu tekstu. Jest to jedno z najważniejszych narzędzie w Wordzie. Przydatne wszędzie tam gdzie profesjonalny wygląd pism jest szczególnie ważny – umowy, pisma firmowe, papeteria.
Aby utworzyć szablon w MS Word, należy utworzyć wzorcowy dokument zawierający wszystkie niezbędne elementy, takie jak: nagłówek i stopkę, kolor tła, krój i wygląd czcionek wraz z wstawieniem nagłówków, podtytułów, śródtytułów....

1 KROK - Aby włączyć edycję nagłówka i stopki klikamy szybko dwa razy w obszarze nagłówka lub stopki. Po włączeniu edycji zmienia się wstążka narzędziowa oraz pojawia się opis sekcji nagłówka i stopki
2 KROK - Aby wstawić logo, (niezależnie w nagłówku czy w stopce) przechodzimy do wstążki „wstawianie” i wybieramy przycisk „obrazy”. W oknie które się teraz pojawiło wybieramy plik z grafiką loga aby je wstawić. Oczywiście treść i wygląd wstawianej grafiki jest dowolny, należy jedynie pamiętać aby nie była zbyt duża wagowo. Jeżeli wstawiona grafika jest zbyt duża, możemy ją zmniejszyć chwytając myszką za dowolny narożnik rysunku. Zmiana wielkości grafiki wykonana w narożniku zachowuje proporcje grafiki.
!UWAGA! Jeżeli wstawiona grafika jest zbyt duża, możemy ją zmniejszyć chwytając myszką za dowolny narożnik rysunku. Zmiana wielkości grafiki wykonana w narożniku zachowuje proporcje grafiki. Pamiętajmy, że zmiana wielkości po chwyceniu za bok zdeformuje naszą grafikę. Jak przesunąć grafikę w dowolne miejsce nagłówka? W tym celu musimy zmienić jego układ w tekście na dowolny z zawijaniem tekstu.
3 KROK - Stopka dodanie danych kontaktowych. Dane kontaktowe możemy wstawić jako grafikę lub wpisać je ręcznie. Najwygodniej będzie to zrobić w polu tekstowym, pozwoli to później dowolnie układać tekst w stopce i w samym polu tekstowym. Gdzie znajdziemy Pole tekstowe? Wybieramy ze wstążki „wstawiania”, ikona „pole tekstowe”. Wybieramy rodzaj pola tekstowego, my użyjemy prostego.

 

P.S. - W przypadku dwóch lub więcej stron możemy dodać numerację stron. Robimy to po wejściu na stopkę i wybraniu ze wstążki „wstawianie” przycisku „numer strony” i wybieramy miejsce gdzie nr ma się pojawić. Wybieramy rodzaj numeracji i gotowe – strony są już ponumerowane.

 

!WAŻNE! Jak poprawnie zapisać Szablon Dokumentu Word? Wchodzimy w „plik”, wybieramy „zapisz jako”, podajemy lokalizacje zapisu szablonu, nadajemy mu nazwę, i wybieramy zapisz jako typ: „Szablon programu Word”.  I gotowe, możemy używać naszego nowego szablonu.

 

 

Excel Zrób to Sam – ćwiczenie z Tabel Przestawnych

Excel zrób to SAM

POZIOM ZADANIA - ŚREDNIO-ZAAWANSOWANY
Za pomocą tabeli przestawnej stwórz raport, który na podstawie danych z dwóch tabel pozwoli na:
1. Sprawdzenie wartości wszystkich faktur dla danego klienta
2. Wyliczenie średniej wartości wszystkich faktur
3. Ilości faktur dla każdego klienta.
4. Przypisać każdemu klientowi jego faktury

 

Zadanie Tabela Przestawna - pobierz ćwiczenie

test z excela

Excel zrób to sam – Sprawdzanie zawartości dwóch tabel w Excelu

Excel Zrób to sam

Porównywanie zawartości dwóch tabel w Excelu

POZIOM ZADANIA - ŚREDNIO-ZAAWANSOWANY
Jeżeli zastanawiasz się czy są wystawnie wszystkie faktury z zamówień i czy są one prawidłowe, lub jeśli chcesz porównać dwie tabele ze sobą (kolejność pozycji w tabelach nie jest istotna) to zadanie jest dla ciebie 😉 . Średni poziom trudności.
  1. Sprawdź za pomocą formuł, czy faktury zostały prawidłowo wystawione wg zamówień:
  2. czy dla wszystkich zamówień zostały wystawione faktury
  3. czy kwota faktury zgadza się z kwotą na zamówieniu.

 

Sprawdzanie zawartości dwóch tabel - pobierz ćwiczenie

 

test z excela

Excel w pracy – AUTOZAPIS – dwa sposoby: standardowy oraz związany z usługami chmurowymi Microsoftu OneDrive.

EXCEL W PRACY

 

AUTOZAPIS - dwa sposoby: standardowy oraz związany z usługami chmurowymi Microsoftu OneDrive.
Excel w pracy - AUTOZAPIS - dwa sposoby: standardowy oraz związany z usługami chmurowymi Microsoftu OneDrive.
Sytuacje losowe - wyłączenie prądu podczas pracy, zawieszenie się komputera podczas pracy bądź "samoistne" wyłączenie się komputera podczas pracy... pewnie każdemu z nas raz w życiu przytrafiła się sytuacja związana z wyłączeniem się pliku Excela przed zapisaniem zmian .
A nawet jeżeli Wam to się jeszcze nie zdarzyło to lepiej być przygotowanym na takie sytuacje ....

 

Chcesz sprawdzić swoją wiedzę - pobierz i zrób test z Excela. Wyślij go nas a my sprawdzimy go dla Ciebie GRATIS.

W oczekiwaniu – Trener Michał.

?? W oczekiwaniu – Trener Michał

 
Czy wiecie co robią nasi Trenerzy jak czekają na przybycie grupy szkoleniowej?
Odp: Jedzą ciastka 🙂 ????
P.S. Tak się właśnie dzieje jak rano zapominają o śniadaniu 🙂 
 
?☔? Ponoć okres wakacyjny własnie się zaczyna a my lubimy pracować 🙂 i cały czas szkolimy. W dniu dzisiejszym zaczynamy szkolenie Excel Średni dla grupy zamkniętej 5 osób – 3 dni – 30 godzin zajęć. Będziemy razem poznawać Excela i to co ma nam do zaoferowania tak aby skrócić i usprawnić pracę a naszym główny założeniem  jest sprawić aby to Excel pracował dla WAS.
 
Będziemy razem ćwiczyć, ćwiczyć i jeszcze raz ćwiczyć …  ??

 

——————————————————–

Excel Online – Kopiowanie w Excelu na wiele sposobów.

?? Excel Online – Kopiowanie w Excelu na wiele sposobów.

W głosowaniu na naszym FB – wybraliście temat numer 3 – Kopiowanie w Excelu na wiele sposobów.
Czy wiecie, że Excel pozwala wklejać skopiowane komórki na ponad osiemnaście różnych sposobów?
Wykorzystanie tylko kilku z nich pozwoli wam na uniknięcie typowych problemów.
Oto kilka z nich:
  • Po wklejeniu skopiowanych wyników zamiast nich pojawiają się błędy lub brak wyniku.
  • Kopiujemy wyniki w inne miejsce i chcemy aby wklejone wyniki się aktualizowały.
  • Jak skopiować tabelę tak aby pozostała tylko czysta gotowa do wypełnienia tabela.
  • Po wklejeniu formuł przenoszą się też kolory i obramowani komórek.
  • Po wklejeniu skopiowanych tabel są inne szerokości kolumn.

 

Materiał pozwoli wam na rozwiązanie tych i innych problemów związanych z kopiowaniem i wklejaniem danych w Excelu.

Co warto zapamiętać z filmu dotyczącego kopiowania oraz wklejania w Excelu:

 

  • Wszystkie sposoby wklejania znajdziecie po kliknięciu prawym przyciskiem myszy w komórce w którą chcemy wkleić dane – opcje wklejania
  • Wszystkie opcje są dostępne po najechaniu myszką na „Wklej specjalnie”
  • Jeżeli nie wiesz którą metodę wybrać, wystarczy że najedziesz myszką na ikonę ze sposobem wklejania a Excel pokaże ci jak dane będą wyglądać po wklejeniu
 
Jeżeli podczas oglądania nie znaleźliście odpowiedzi na problemy związane z poruszaną tematyką – piszcie, pomogę wam ten problem rozwiązać.

 

A o to tematy do głosowania na następnym Live na FB – 26 czerwiec 21:00 – głosujemy na Facebooku.

 

  1. Operacje na wielu arkuszach –  Jeżeli pracujecie na kilku arkuszach, może wam zależeć aby dane pomiędzy tymi arkuszami były przeliczane. Poznamy sposoby na łączenie danych pomiędzy arkuszami, sprawdzimy jak szybko skopiować wybrany arkusz, jak usuwać a nawet ukrywać wybrane arkusze. Jeżeli chcesz aby każdy arkusz wyglądał tak sami dowiesz się jak tworzyć arkusze z wykorzystaniem „kalki”.
  2. Zapisywanie dokumentów Excel w różnych formatach, np. PDF – Zapisując plik Excela możemy wybrać jeden z wielu dostępnych formatów np. pdf. Excel pozwala zapisać pliki wielu formatach odpowiednich do przeznaczenia, np. w formatach tekstowych w starszych wersjach Excel. Dowiemy się jak wysłać plik bezpośrednio z Excela.
  3. Wstawianie spisu treści do dokumentu Word – Tworząc dokument Word warto wstawić w nim spis treści. Dzięki temu można sprawnie poruszać się po dokumencie i poznać zawartość dokumentu. Wstawianie spisu treści jest bardzo proste, praktycznie wystarczy spełnić tylko jeden warunek.

 

?? Excel Online – Tworzenie automatyczne tabel.

?? Excel Online – Tworzenie automatyczne tabel.

 

 
W głosowaniu na naszym FB – wybraliście temat numer 2 – Tworzenie automatyczne tabeli w Excelu.  Bardzo nas to cieszy bo jest to bardzo fajne i przydatne narzędzie, które zautomatyzuje nam oraz zdecydowanie ułatwi i usprawni pracę w Excelu.

 

Podstawową korzyścią korzystania z automatycznych tabel to przede wszystkim sposób w jaki można bardzo szybko dokonywać obliczenia w danej tabeli. Nie musimy już z ręki wpisywać formuł, automatyczna tabela robi to za nas 🙂 . 

 

Zobaczcie filmik z Live z FB, jeżeli Wam się spodoba to zapraszamy – będzie to nasz stały element i raz w tygodniu będą robione Live na FB z wybranych przez Was tematów.

 

 

Co warto zapamiętać z filmu dotyczącego tworzenia automatycznych tabel.

 

  1. Aby móc zastosować tabelę automatyczną musimy usunąć całe formatowanie tabeli (kolory, ramki, czcionki itp.) jeżeli tego nie zrobimy to nie zobaczymy naszej automatycznej tabeli.  Jak szybko usunąć formatowanie tabeli – Narzędzia Główne >> Edytowanie >> Wyczyść >> Wyczyść formaty.
  2. Ctla plus A służy nam do szybkiego zaznaczenia całej tabeli. Warunek musimy kliknąć w dowolną komórkę w naszej tabeli, którą chcemy zaznaczyć.
  3. Ważne jeżeli mamy w jednym arkuszu dwie tabelki to jeżeli każda ma być traktowana jako niezależna i z osobna tabelka musimy mieć między nimi przerwę minimum jedną kolumnę/ wiersz.
  4. Jeżeli tabela nie ma nagłówków to w przypadku kiedy zastosujemy Automatyczną Tabelę Excel zrobi nam nagłówki z pierwszego wiersza w tabeli. Także pamiętamy o nagłówkach.
  5. Automatyczną tabelę znajdziemy Narzędzia Główne >> Style >> Formatuj jako tabelę
 

A o to tematy do głosowania na następnym Live na FB – 11 czerwiec 20:00 – głosujemy na Facebooku.

 

  1. Tworzenie szablonów do automatycznego tworzenia tabel. Na ostatnim live poznaliśmy sposób na automatyczne tworzenie tabel. Jeżeli chcecie aby wasze tabel miały bardziej oryginalny wygląd, możemy zaprojektować nowy szablon uwzględniający wasze preferencje.
  2. Opcje przycisku „Wyczyść”.  Poznamy duże możliwości małego przycisku, dowiemy się jak szybko i sprawnie i co najważniejsze bez ryzyka utraty innych danych czyścić (usuwać) tabelę, jej zawartość lub formaty, słowem będziemy czyścić to co chcemy i pozostawiając to co chcemy.
  3. Opcje kopiowania i wklejania danych. Wklejanie w Excelu nie jedno ma imię, tylko co i kiedy wybrać? Poznamy sposoby wklejania skopiowanych danych, dowiemy się dlaczego wklejanie nie zawsze działa tak jak byśmy chcieli, czym różni się wklejanie od wklejania wartości lub linków. Transpozycja też nie będzie już zagadką.

 

 

?? Online Excel – Live z FB – Jak obliczyć ilość pozycji w tabeli.

 

?? Live z Excela na FB – Jak obliczyć ilość pozycji w tabeli.

 

Pierwszy LIVE za nami.  Temat LIVE wybraliście wspólnie głosując na FB. Głosy rozłożyły nam się następująco:
  • 1 MIEJSCE liczba głosów 9 – Temat numer dwa Excel – Jak obliczyć ilość pozycji w tabeli. Policzymy ile tabela ma pozycji, sprawdzimy ile jest już wpisanych danych tekstowych i liczbowych, dowiemy się jak sprawdzić ile mamy wolnych miejsc w tabeli.
  • 2 MIEJSCE liczba głosów 6 – Temat numer trzy Word – Tworzenie własnego wzoru pisma firmowego – papeterii.
  • 3 MIEJSCE liczba głosów 4 – temat numer jeden Excel – Szybkie sortowanie danych w tabeli wg. wartości i kolorów.

 

UWAGA!! W nagraniu wkradł nam się błąd i długo będziecie widzieć nasze logo, także od razu przewińcie do 6 minuty filmu – do początku lekcji.

Ponieważ dużym zainteresowanie cieszył się temat numer dwa dotyczący Worda specjalnie dla WAS przygotujemy materiał oraz filmik dotyczący tworzenia wzoru pisma firmowego.

 

Na koniec oczywiście był KONKURS Z NAGRODAMI. Pytanie konkursowe dotyczyło jaką funkcją można najszybciej wypełnić dużą ilość pustych komórek wybraną  wartością?
Konkurs wygrała Pani Anna Janicka. Odpowiedź to oczywiście ZNAJDŹ – ZAMIEŃ i skrót klawiszowy jaki nam wywołują tą funkcję to Ctrl plus h. Gratulujemy!
 
 

Zapraszamy na następnego LIVE na FB niedziela godzina 20:00. Tematy do wyboru to – głosowanie na FB:

 

➡️ 1 Temat Excel – Jak kontrolować co jest wpisane w komórki, – możemy określić aby można było wpisywać tylko “zrezygnował” a nie „anulowane” lub „zrezygnowała”.
➡️ 2 Temat – Excel – Tworzenie automatyczne tabel – szybkie tworzenie ładnie wyglądających tabel, poznanie narzędzi do jej zarządzania.
➡️ 3 Temat – Łączenie imienia i nazwiska w jedną komórkę – poznamy sposoby łączenia tekstów z kilku komórek w jedną komórkę, sprawdzimy też jak podzielić tekst na kilka komórek.

 
 
 

♥️?? Tak było na konferencji – Sukces TO JA.

 

♥️?? Tak było na konferencji – Sukces TO JA.

 

W dniu wczorajszym byliśmy obecni na konferencji Sukces TO JA dla ambitnych Kobiet. Było SUPER! Poznaliśmy bardzo dużo miłych i zaradnych Kobiet.
Na konferencji rozdawaliśmy losy oraz Vouchery na 10% rabatu, przypominamy, że Vouchery są ważne do końca Czerwca – więc nie zapomnijcie i zapisujcie się.
 
W niedzielę o 20:00 na FB LIVE wylosujemy 6 numerów. W tym celu wykorzystamy oczywiście Excela oraz funkcję LOS. Losowanie będzie przeprowadzać nasz Coach Michał.
Co będzie można wygrać:
  • Pierwsze trzy numery wygrywają dowolne wybrane szkolenie w naszej ofercie.
  • Drugie trzy numery wygrywają kubek z dedykacją z ulubionym skrótem klawiszowym.
 
Oczywiście jeżeli nie będziecie mogły oglądać losowania na FB, filmik z tego zostanie umieszczony na naszej stronie oraz na FB.
 

Zapraszamy i Życzymy Szczęścia.

 

Sukces TO JA!

 

Konferencja „Sukces TO JA” w Poznaniu już 18 maja!

 

18 maja na Uniwersytecie SWPS w Poznaniu odbędzie się ostatnia konferencja w ramach pierwszej edycji ogólnopolskiego programu aktywizacji zawodowej kobiet „Sukces TO JA”. Wydarzenie dedykowane jest kobietom chcącym powrócić na rynek pracy lub założyć własną firmę. Udział jest bezpłatny.
„Sukces TO JA” to kompleksowy program wzmacniania aktywności zawodowej kobiet, zainicjowany przez Sukces Pisany Szminką i firmę Coca-Cola. Program dedykowany jest kobietom chcącym powrócić na rynek pracy, znaleźć lepszą pracę lub zdobyć wiedzę i kompetencje niezbędne do tego, by założyć i prowadzić własną firmę.
 

W ramach wydarzenia odbędą się warsztaty w dwóch obszarach tematycznych :

  • JA-biznes – odpowiadające na potrzeby kobiet planujących założyć własną działalność oraz
  • JA-kariera – opracowane z myślą o kobietach poszukujących pracy lub chcących ją zmienić.

 

Kto prowadzi warsztaty:

Warsztaty poprowadzą przedsiębiorcy i praktycy biznesu oraz eksperci w dziedzinie rekrutacji i rozwoju karier. W programie także najnowszy Power Speech Olgi Kozierowskiej pt. „Mój Przyjaciel Kryzys”.  

 

Gdzie odbyły się już warsztaty:

Warsztaty „Sukces TO JA” odbyły się już w Warszawie, Katowicach, Bydgoszczy, Radomiu, Krakowie, Trójmieście i Rzeszowie. Uczestniczyło w nich ponad 1000 kobiet z całej Polski, a średnia ocena wydarzeń wyniosła 9,8 w skali do 10.

 

Teraz czas na POZNAŃ:

Wielkopolska konferencja w ramach programu ,,Sukces TO JA” odbędzie się już 18 maja na Uniwersytecie SWPS w Poznaniu, w godzinach 8:30 – 16:30. Udział w konferencji jest bezpłatny. Liczba miejsc jest ograniczona. Aby wziąć udział należy się zarejestrować na www.sukcestoja.pl.

 

Dlaczego ten rodzaj wsparcia jest tak potrzeby kobietom w Polsce?

Bardzo mocno wierzymy w potencjał kobiet. Jest to grupa z jednej strony nastawiona na rozwój, kształcenie się, z drugiej natrafiająca na rynku na szereg barier, z którymi muszą sobie radzić – przekonuje Olga Kozierowska, założycielka organizacji Sukces Pisany Szminką.

 

Co będzie się dziać na konferencji?

Na program „Sukces TO JA” oprócz bezpłatnych konferencji i warsztatów składa się także kompleksowy portal wiedzy dedykowany kobietom www.sukcestoja.pl, na którym znajdują się wideo-szkolenia, interaktywne wykłady i ćwiczenia, pigułki wiedzy oraz szereg innych narządzi pozwalających w krótkim czasie opanować niezbędne kompetencje zawodowe.

 

Przeczytaj kto zaangażował się w projekt:

W projekt zaangażowało się wielu ekspertów, którzy pragną dzielić się wiedzą, inspirować  i motywować innych do działania. Są wśród nich: Ewa Foley ceniona promotorka pozytywnego życia, Marzena Chełminiak dziennikarka radiowa oraz life coach, Joanna Ceplin, ekspert ds. skutecznej komunikacji w social media, twórczyni markaonline.pl, Olga Zarachowicz ekspert w obszarach HR i negocjacji, Ewa Jarczewska-Gerc doktor nauk humanistycznych z Uniwersytetu SWPS, Dorota Stasikowska-Woźniak założycielka Dress for Success Poland, Jarosław Gibas socjolog, autor wielu książek z zakresu inteligencji emocjonalnej i psychologii rozwoju, Marcin Osman, przedsiębiorca i autor książek o biznesie m.in. ,,Biznes ci ucieka", Dominika Nawrocka, przedsiębiorczyni i autorka książki ,,Kobieta i pieniądze”, Aneta Wątor ekspert od metody Keizen oraz Olga Kozierowska założycielka organizacji Sukces Pisany Szminką.

 

Sukces Pisany Szminką jest pierwszą w Polsce organizacją, która kompleksowo wspiera i promuje działania kobiet w  obszarach nauki, kultury i biznesu. Została utworzona w 2008 roku z inicjatywy Olgi Kozierowskiej. Misją Sukces Pisanego Szminką jest inspirowanie kobiet do podejmowania odważnych działań, spełniania marzeń, nagłaśnianie ich sukcesów w mediach oraz dostarczanie fachowej wiedzy, niezbędnej do rozwoju osobistego i zawodowego. Więcej informacji znajduje się na stronie: www.sukcespisanyszminka.pl

 

Coca-Cola Poland Services to spółka-córka The Coca-Cola Company, właściciela wiodących marek napojów bezalkoholowych, obecnych w ponad 200 krajach świata.  Wśród marek firm dostępnych na naszym rynku znajdują się: Coca-Cola, Coca-Cola Zero, Coca-Cola Cherry, Fanta, Sprite, Kinley Tonic, napój izotoniczny Powerade, soki, nektary i napoje owocowe Cappy, wody mineralne Kropla Beskidu, Kropla Delice, napoje Kropla oraz herbaty mrożone Nestea. Firmy z systemu Coca-Cola są liderem na polskim rynku napojów bezalkoholowych i zatrudniają 2700 osób. Od 1991 r. firmy te zainwestowały w Polsce ponad 500 milionów dolarów. Coca-Cola prowadzi szerokie działania w obszarze zaangażowania społecznego, m.in. na rzecz ochrony zasobów wodnych, wspierania młodych oraz aktywizacji zawodowej kobiet. Globalnie firma prowadzi program 5by20 mający na celu aktywizowanie zawodowo 5 mln kobiet na całym świecie do roku 2020, którego polską edycję uruchomiono w 2016 r.

 

 

1 2 3 4 8