» » Zdradzamy Wam tajemnicę ładnych wydruków tabelek w Excelu.

Zdradzamy Wam tajemnicę ładnych wydruków tabelek w Excelu.

wpis w: Excel Poradnik | 0

Zdradzamy Wam tajemnicę ładnych wydruków tabelek w Excelu.

Drukowanie w Excelu nie będzie problemem jeżeli będziesz przestrzegać kilku prostych zasad:
  1. Ustaw obszar wydruku – musisz pokazać Excelowi co ma drukować, np. tabelę lub jej fragment. Jeżeli tego nie zrobisz będzie drukowane wszystko co znajduje się w arkuszu, np. kilka tabel, dodatkowe opisy, to czego nie chcemy drukować.
  2. Ustaw podział stron, czyli pokaż jak wydruk ma być podzielony na strony. Co prawda Excel z automatu podzieli nam obszar wydruku na strony, ale podział ten nie zawsze jest prawidłowy
  3. Tytuły wydruku – dzięki temu ustawieniu każdy drukowany fragment tabeli (każda strona) będzie mieć właściwy opis wierszy i kolumn, bez tego ustawienia tylko pierwsza strona będzie miała opisy, będą drukować się same dane bez ich opisów.
Dodatkowo na wydrukach możesz ustawić nagłówki i stopki a w nich wstawić informację dotyczącą opisu wydruku, logo firmy lub numerację stron.
Warto pamiętać też o możliwości wydruku do pliku PDF. Możesz to zrobić wybierając drukarkę PDF lub zapisując plik jako PDF.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *