» » Zdradzamy Wam tajemnicę ładnych wydruków tabelek w Excelu.

Zdradzamy Wam tajemnicę ładnych wydruków tabelek w Excelu.

Zdradzamy Wam tajemnicę ładnych wydruków tabelek w Excelu.

Drukowanie w Excelu nie będzie problemem jeżeli będziesz przestrzegać kilku prostych zasad:
  1. Ustaw obszar wydruku – musisz pokazać Excelowi co ma drukować, np. tabelę lub jej fragment. Jeżeli tego nie zrobisz będzie drukowane wszystko co znajduje się w arkuszu, np. kilka tabel, dodatkowe opisy, to czego nie chcemy drukować.
  2. Ustaw podział stron, czyli pokaż jak wydruk ma być podzielony na strony. Co prawda Excel z automatu podzieli nam obszar wydruku na strony, ale podział ten nie zawsze jest prawidłowy
  3. Tytuły wydruku – dzięki temu ustawieniu każdy drukowany fragment tabeli (każda strona) będzie mieć właściwy opis wierszy i kolumn, bez tego ustawienia tylko pierwsza strona będzie miała opisy, będą drukować się same dane bez ich opisów.
Dodatkowo na wydrukach możesz ustawić nagłówki i stopki a w nich wstawić informację dotyczącą opisu wydruku, logo firmy lub numerację stron.
Warto pamiętać też o możliwości wydruku do pliku PDF. Możesz to zrobić wybierając drukarkę PDF lub zapisując plik jako PDF.

Zostaw Komentarz