ZOBACZ CZEGO BĘDZIESZ SIĘ UCZYĆ

Wprowadzenie do Worda

Wprowadzenie do Worda – zestaw podstawowych informacji wymaganych do uruchomienia programu Word, gdzie i w co kliknąć aby uruchomić program, opis elementów okien Worda, nazwy elementów okna. Ponadto uczymy się jak się poruszać w Wordzie.
Poruszana tematyka: Uruchamianie Worda, opis elementów okna. Wybór podczas uruchamiania: szablon czy pusty dokument?.Omówienie wstążki narzędziowej. Otwierane dokumentów. Zapisywanie dokumentów. Ćwiczenia.

Nawigacja w Wordzie

Nawigacja w Wordzie – sprawne poruszanie się po dokumencie tekstowym ułatwia pracę i umożliwia znaczne zaoszczędzenie czasu. Za pomocą prostych technik nie będziesz „błądzić” po dokumencie przeszukując go ręcznie za pomocą myszki i przewijaka.
Poruszana tematyka:Szybki wybór miejsca gdzie chcemy pracować w dokumencie. Skróty klawiszowe do poruszania się w dokumencie. Użycie paska przewijania. Ćwiczenia.

Wpisywanie tekstu

Wpisywanie tekstu – właściwe wpisywanie tekstu w dokumencie to połowa sukcesu pracy w Wordzie. To czy prawidłowo ten tekst wpiszemy, zależy ilość pracy jaką musimy włożyć w formatowanie dokumentu aby wyglądał prawidłowo. W tej części dowiadujemy się jak prawidłowo wpisywać tekst do dokumentu, jakich błędów unikać. Dowiemy się też kiedy podczas pisania tekstu wciskać klawisz Enter.
Poruszana tematyka:Sposoby wpisywania tekstów. Na co zwracać uwagę aby nie „zaśmiecać” dokumentu. Ćwiczenia.

Pokaż wszystko

Pokaż wszystko – dzięki niemu będzie możliwe przeglądać w dokumencie to czego nie widać a ma decydujący wpływ na wygląd i układ tekstu. Dzięki tej funkcji sprawdzisz gdzie w tekście są wielokrotne spacje, zagubione Entery które powodują „rozjechanie” akapitów, tabulatory które też potrafią podnieść ciśnienie 😊.
Poruszana tematyka:Włączenie/wyłączenie funkcji. Opis symboli wyświetlanych podczas włączenia funkcji. Ćwiczenia.

Zaznaczanie, kopiowanie tekstu

Zaznaczanie, kopiowanie tekstu - zwykłe Ctrl C i Ctrl V często nie wystarcza. Zdarzają się sytuacje, kiedy szybko uda się skopiować tekst, ale potem tracimy dużo czasu na jego sformatowanie i ustawienie tak, aby pasował do reszt dokumentu, np. kopiując tekst z Internetu. W tej części sprawdzamy jak sprawnie skopiować i wkleić tekst tak aby od razu pasował reszty dokumentu, dowiadujemy się jak sprawnie skopiować i wkleić tekst z Internetu do naszego dokumentu, jak wkleić tekst bez grafiki.
Poruszana tematyka:Omówienie tematu – jedno kopiowanie, różne sposoby wklejania. Zaznaczanie i kopiowanie tekstu w dokumentach Word. Zaznaczanie i kopiowanie tekstu na stronach internetowych. Przenoszenie tekstu za pomocą poleceń Wytnij i Wklej. Ćwiczenia.

Formatowanie tekstu

Formatowanie tekstu – tekst w dokumencie wygląda o wiele ciekawiej jeżeli jest sformatowany, czyli nadamy mu odpowiedni wygląd. Czasami tekst musi pogrubiony, czasami pochylony lub wyróżniony w inny sposób. Dowiemy się też jak zmienić kolor czcionki, lub zapisać prawidłowo wzór chemiczny (np. H2O) lub jednostki (np. m2, m3).
Poruszana tematyka:Wybór czcionki, jej rozmiar. Zmiana koloru czcionki, użycie koloru wyróżnienia. Stosowanie indeksów górnych i dolnych. Czyszczenie formatowań tekstu. Malarz formatów. Ćwiczenia.

Formatowanie akapitu

Formatowanie akapitu – podczas tworzenia dokumentów tekstowych warto użyć w nich akapity, czyli podzielić tekst na pewnego rodzaju bloki tekstowe. W tej części dowiadujemy się po co są w dokumencie akapity, jak je tworzyć, jak je formatować.
Poruszana tematyka:Wyrównanie tekstu w akapicie – do prawej, do lewej, wyśrodkowanie, wyjustowanie. Zmiana wcięcia akapitu,
Interlinia – sposób na zmianę odstępu pomiędzy wierszami. Ustawianie odstępów przed i po akapicie. Wstawianie numeracji i punktowania. Użycie cieniowania akapitu. Sortowanie. Obramowanie akapitu. Przenoszenie akapitów. Ćwiczenia.

Używanie stylów

Używanie stylów – słowem po co ręcznie formatować tekst skoro mamy gotowe style. Rewelacyjnie prosty sposób na automatyczne formatowanie akapitów. Za jednym kliknięciem ustawisz styl tekstu, sformatujesz nagłówek tekstu.
Poruszana tematyka:Omówienie tematu. Jak stosować style tekstów. Modyfikacja stylu – błyskawiczny sposób na zmianę wyglądu dokumentu. Ćwiczenia.

Tworzenie tabel

Tworzenie tabel – chociaż Word to nie Excel, w Wordzie możemy również tworzyć tabele. Testujemy sposoby tworzenia tabel w Wordzie, będziemy też przenosić tabele z Excela do Worda. Sprawdzimy również jak unikać typowych błędów podczas tworzenia tabel w Wordzie.
Poruszana tematyka:Tworzenie tabeli w Wordzie. Kopiowanie tabel z Excela. Ustawienia tabel. Ćwiczenia.

Wstawianie grafik w dokument

Wstawianie grafik w dokument – zdjęcia lub inne grafiki urozmaicają dokument tekstowy, mogą to być ilustracje przedstawiający omawiany temat, jak typowe pliki graficzne czy też obraz wykresu. W tej części sprawdzimy jak prawidłowo wstawić grafikę w dokument, jak odpowiednio ustawić grafikę w dokumencie – tzw. otoczenie tekstem, przetestujemy też różne układy grafik, np. jak ustawić zachodzenie obrazków na siebie.
Poruszana tematyka:Wstawianie grafik w dokument. Formatowanie plików graficznych w dokumencie. Dodawanie podpisu pod obrazek. Ćwiczenia.

Wstawianie spisu treści i spisu ilustracji

Wstawianie spisu treści i spisu ilustracji – prawidłowo wykonany spis treści pozwala na błyskawiczne przemieszczanie się w dokumencie. Podobnie spis ilustracji, pozwala nam skatalogować wszystkie ilustracje i bardzo szybko przemieszczać się między nimi. Spis treści i ilustracji aktualizuje się automatycznie a więc nie ma problemu z jego zawartością podczas dokładania kolejnych rozdziałów, zmiany numeracji stron.
Poruszana tematyka:Wstawianie spisu treści. Wstawianie spisu ilustracji. Aktualizacja spisu treści. Ćwiczenia.

Zapisywanie dokumentu Word

Zapisywanie dokumentu Word – czyli uczymy się utrwalać efekty naszej pracy, dowiemy się wybrać różne formaty zapisywanych dokumentów, jak zapisać plik jako PDF lub szablon czyli dokument wzorcowy odporny na zmiany.
Poruszana tematyka:Zapisywanie dokumentu. Zapisywanie dokumentu jako szablon. Zapisywanie dokumentu jako PDF. Ćwiczenia.

Drukowanie

Drukowanie – w tej części poznajemy ustawienia dokumentu niezbędne do prawidłowego drukowania i to zarówno na drukarce tradycyjnej jak i do pliku PDF. Sprawdzamy jak wydrukować fragment dokumentu, jak drukować tak aby zmniejszyć ilość zużytego papieru.
Poruszana tematyka:Ustawienia strony. Wydruk kilku stron na jednej kartce. Ustawienia marginesów, w tym miejsce na oprawę
Wybór drukarki. Ćwiczenia.

SALE SZKOLENIOWE