» » Suma Częściowa w Excelu.

Suma Częściowa w Excelu.

wpis w: Excel Poradnik | 0

 

Sumy Częściowe w Excelu.

Jak można podliczyć filtrowane dane w tabeli. Mamy gotową tabelę w której podsumujemy wszystkie wartości.
1 Krok - Klikamy pod kolumną i wstawiamy auto-sumę, używając skrótu ALT+=
2 Krok - Mamy wynik sumy wszystkich wartości.
3 Krok - Włączamy filtr.
4 Krok - Filtrujemy tabelę, na przykład według kolumny GRUPA, wybierając filtrowanie wg GRUPY B. Niestety, po przefiltrowaniu suma wartości nie zmienia się.
UWAGA! Aby Excel podsumował filtrowane wartości, musimy wstawić SUMĘ, ale po przefiltrowaniu tabeli. Oczywiście formułę SUMY CZĘŚCIOWE można również wstawić ręcznie i napisać to samemu no ale po co skoro może to zrobić za nas Excel.
5 Krok - Kasujemy sumę którą tutaj mamy, i wstawiamy ją ponownie używając skrótu LEWY ALT+=. Teraz suma będzie zliczać tylko te wartości które są widoczne.
Do pobrania plik z ćwiczeniem do samodzielnych testów 🙂  Sumy Częściowe.xlsx

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *