» » Pasek stanu Excel 2013

Pasek stanu Excel 2013

wpis w: Excel Poradnik | 0
excel wpisy
Często podczas pracy w Excelu spotykam się z sytuacją, kiedy na szybko trzeba coś obliczyć, sprawdzić, np. ilość wpisów w tabeli. Można to zrobić „tradycyjnie” – licząc ręcznie lub używając funkcji. Znacznie szybciej i sprawniej jest do tego celu użyć paska stanu, znajdującego się na dolnej belce okna Excela.

excel pasek stanu

 

Pasek stanu przedstawia nam wybrane wynik (wybrane z listy opcji) dla zaznaczonego obszaru. Aby uzyskać dostęp do listy opcji, należy kliknąć PPM (Prawy Przycisk Myszy) na pasku stanu.

excel pasek stanu

 

Na liście mamy szereg opcji i informacji które mogą się pojawiać na pasku stanu. Dla obliczeń możemy wybrać:
  • Średnią – oblicza wartość średnią dla wartości liczbowych dla komórek wypełnionych liczbami, np. jeżeli zaznaczymy zakres dziesięciu komórek w których część z nich będzie pusta lub z tekstem, średnia będzie liczona tylko dla komórek z liczbami.
  • Licznik – ilość zapisanych komórek w zaznaczeniu
  • licznik wartości liczbowych – ilość komórek z liczbami
  • minimum – wartość minimalna w zaznaczonym obszarze
  • maksimum – wartość maksymalna w zaznaczonym obszarze
  • sumę – suma liczb w zaznaczonym obszarze

 

excel pasek stanu

 

Należy pamiętać o tym, że wyniki na pasku stanu wyliczane i przedstawiane są dla zaznaczonego obszaru.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *