PROGRAM SZKOLENIA EXCEL POZIOM PODSTAWOWY

Wprowadzenie do Excela 

Wprowadzenie do Excela – zestaw niezbędnych informacji potrzebnych do uruchomienia programu, gdzie i w co kliknąć aby uruchomić program, opis elementów okien Excela, nazwy elementów okna. Ponadto uczymy się jak się poruszać w Excelu.
Poruszana tematyka: uruchamianie Excela opis elementów okna, wybór: szablon czy pusty dokument?, omówienie wstążek, organizacja danych w Excela. Ćwiczenia

Wprowadzanie, kasowanie danych:

Wprowadzanie, kasowanie danych – dowiadujemy się jak prawidłowo wprowadzać dane w komórki, jakich błędów unikać, na co zwracać uwagę. Po wpisaniu danych w Excela, czasami trzeba je też usunąć.  Ćwiczymy się jak to zrobić szybko i skutecznie na różne sposoby w zależności co i jak chcemy skasować – formaty, wartości a może wszystko. Sprawdzimy, dlaczego BACKSPACE nie służy do kasowania danych ?. Po opanowaniu tych umiejętności, zaczniemy używać formuł,  czyli zaczniemy przeliczanie danych z komórek. Poznajemy jak prawidłowo wpisywać formuły, na co zwracać uwagę, jakich błędów unikać. Poznajemy najpopularniejsze formuły.
Poruszana tematyka: sposoby wprowadzania danych w komórki, sposoby na kasowanie danych w komórkach, prawidłowe sposoby na wprowadzanie i używanie formuł, suma – poznawanie podstawowej funkcji, sposoby wprowadzania sumy, potencjalne problemy przy wprowadzaniu sumy, dzielenie, mnożenie, średnia, minimum, maksimum, zliczanie, zapisywanie liczb jako tekst. Ćwiczenia.

Przeciąganie danych w komórkach:

Przeciąganie danych w komórkach za pomocą małego kwadracika, to czynność którą wykonuje wielu użytkowników Excela. W tej części poznajemy możliwości tego narzędzia i sposoby jego użycia – będziemy przeciągać teksty, liczby, daty, będziemy uczyli się też jak wykonać prawidłowo numerację np. w tabeli. Będziemy też sprawdzać jak za pomocą przeciągania kopiować formuły, np. sumę na inne komórki.
Poruszana tematyka: wykorzystanie CTRL w kopiowaniu danych, uchwyt wypełnienia, podwójne kliknięcie, uchwyt wypełnienia, podwójne kliknięcie, zasada działania, sposoby wykorzystania, wypełnianie zakresu komórek serią danych w poziomie. Ćwiczenia.

Zaznaczanie danych:

Jedną z częściej wykonywanych działań w Excelu to zaznaczanie danych. W tej części sprawdzamy jak prawidłowo zaznaczać duże tabele bez użycia myszy, jak je kopiować, jak wstawiać skopiowane dane tak aby odbyło się to bez błędów i pomyłek. Pobawimy się też kolumnami i wierszami – będziemy je wstawiać, kasować zmieniać ich rozmiary.
Poruszana tematyka: Zaznaczenia wierszy, kolumn, komórek za pomocą skrótów klawiszowych. Kopiowanie. Wstawianie skopiowanych danych na różne sposoby. Wstawianie specjalne skopiowanych komórek. Dostosowanie szerokości kolumny i kolumny pojedynczo lub grupowo. Dostosowanie wysokości wiersza i wierszy pojedynczo lub grupowo. Wstawianie wierszy i kolumn pojedynczo lub grupowo. Usuwanie wierszy i kolumn pojedynczo lub grupowo. Ćwiczenia. 

Formatowanie liczb i komórek:

Formatowanie liczb i komórek – jak zrobić profesjonalnie wyglądającą tabelę, jak zrobić aby komórki w tabeli wyglądały tak jak chcemy, jak obramować tabelę, jak wyrównać tekst lub liczby w komórkach, jak zrobić aby tabela tworzyła się sama. Na te wszystkie „jak” znajdziemy tu odpowiedź.
Poruszana tematyka:formatowanie liczb, formatowanie komórek, obramowanie komórki i komórek, wyrównanie tekstu, wybór koloru teksu, wybór koloru wypełnienia. Ćwiczenia.

Tabele w Excelu ręczne oraz automatyczne:

Excel bez tabeli to jaj szafa bez półek. Ci którzy lubią się bawić kolorami i obramowaniami zainteresują się zapewne różnymi sposobami ręcznego tworzenia tabel – jak je obramować na sto różnych sposobów, pokolorować niczym Picasso aby na koniec je podliczyć. Dla tych dla których każda minuta jest cenna ciekawym tematem będzie automatyczne tworzenie tabel. Profesjonała tabelę pełną fantastycznych niespodzianek zrobisz w jedną sekundę!
Poruszana tematyka: obramowanie komórek,  kolorowanie komórek, użycie malarza formatów, kopiowanie formuł w tabelach bez utraty wyglądu tabeli, formatowanie automatyczne tabel, użycie dodatkowych ustawień formatowania automatycznego. Ćwiczenia.

Najpopularniejsze obliczenia w Excelu:

Jeżeli liczyć to tylko w Excelu. Aby usprawnić sobie te działania dowiadujemy się jak wykonać najpopularniejsze obliczenia w Excelu i to bez użycia kalkulatora ?.
Poruszana tematyka: Wzrost %. Spadek %. Udział %. Zwiększanie o %. Zmniejszanie o %. Ćwiczenia.

Skróty klawiszowe:

Skróty klawiszowe – sposób na szybkie użycie funkcji Excela bez konieczności użycia myszki – szybka i precyzyjna alternatywa dla myszki. Omówienie najbardziej popularnych i najczęściej wykorzystywanych skrótów klawiszowych nie tylko w Excelu.

Drukowanie w Excelu:

Drukowanie – jeżeli drukujesz z Excela i tabela nie zawsze wyjdzie tak jak tego sobie życzysz – na stronach nie ma opisów tabel, brak numeracji, nie wiesz jak wstawić logo na wydruku lub jak wydrukować to co chcesz ten rozdział sprawi, że drukowanie będzie już tylko czystą formalnością.
Poruszana tematyka:  Zmiana widoku w Excelu. Ustawienie obszaru wydruku - wskazujemy co dokładnie chcemy drukować a czego nie. Dostosowanie obszaru wydruku do wielkości strony (A4, A3). Wstawianie podziału stron, czyli dzielenie wydruku na kolejne strony. Usuwanie zbędnych podziałów stron. Ustawienie jakie elementy Excela chcemy drukować a jakich nie. Ustawienie tytułu wydruku - czy zdarzyło się wam kiedyś po wydrukowaniu dopasowywać wydruki które nie posiadał opisów wierszy i kolumn do reszty wydruku? Ustawienia marginesów. Formatowanie nagłówków i stopek czyli drukowanie dodatkowych informacji, wstawianie numeracji stron, grafiki. Druk dwustronny. Druk do PDFĆwiczenia.

Pasek stanu:

Pasek stanu – Nie zawsze aby cokolwiek policzyć w Excelu musisz używać formuł. Z pomocą przychodzi pasek stanu. Jest to doskonały sposób na szybkie podliczenie danych bez konieczności użycia formuł.
Poruszana tematyka: Omówienie paska stanu. Ustawienia. Odczyt informacji. Przykłady zastosowań.Ćwiczenia.

Sortowanie danych w tabeli:

Posortowane dane w tabela wyglądają bardziej interesująco, możne też łatwiej je przeglądać. W tej części uczymy się jak sortować dane w tabelach rosnąco lub malejącą, wykorzystujemy możliwość sortowania wg kolorów. Nauczymy się też sortowania poziomego, aby zmienić kolejność kolumn w tabelach. Sprawdzimy też, dlaczego nie należy niczego zaznaczać przed sortowaniem.
Poruszana tematyka: Omówienie funkcji. Sortowanie wg zawartości kolumny. Sortowanie wg kolorów. Sortowanie w poziomie, zmiana kolejności kolumn w tabeli. Uwagi i ograniczenia dot. Sortowania, sortowanie z formułami. Ćwiczenia.

Formatowanie warunkowe:

Formatowanie warunkowe – czyli zmiana wyglądu komórki ze względu na to co się w tej komórce znajdzie. Dowiadujemy się jak oznaczyć komórki zawierające odpowiednie wartości, posiadające określony tekst, lub jak ukryć komórki zawierające błędy. Sprawdzamy, jak za pomocą tego ciekawego narzędzia porównywać wartości w komórkach, lub jak w ciekawy graficzny sposób przypominający wykres zaprezentować wyniki.
Poruszana tematyka: Omówienie funkcji. Poznawanie sposobów użycia formatowania warunkowego przy liczbach i tekstach. Ukrywanie komórek z błędami za pomocą formatowania warunkowego. Formatowanie warunkowe do porównywania wyników. Użycie formatowania warunkowego do graficznego zobrazowania wyniku. Ćwiczenia.

Filtry w Excelu najpopularniejsze narzędzie pracy:

Filtry – to dzięki nim widzimy w tabeli wyniki spełniające nasze kryteria, czyli wg ustawień filtrów. Poznajemy działanie filtrów tekstowych; liczbowych i dat. Nauczymy się jak przeliczać wyniki filtrowania, jak je kopiować
Poruszana tematyka: Omówienie funkcji. Opcje podstawowe filtrów czyli filtry tekstu, liczb, dat. Opcje dodatkowe filtrów czyli filtrowanie wg kolorów komórek. Podliczanie wyników filtrowania. Częste błędy przy użyciu filtracji. Ćwiczenia.

Blokowanie okien podział okien:

Blokowanie okien podział okien – dowiadujemy się jak widzieć zawsze opisy wierszy i kolumn podczas przewijania tabel, jak otworzyć dwa razy ten sam plik, jak podzielić okno Excela na kilka części, jak włączać i wyłączać elementy okna, jak zwiększyć obszar roboczy Excela.
Poruszana tematyka: Omówienie funkcji. Użycie funkcji blokowanie okna. Użycie funkcji podziału okna. Nowe okno. Włączenie/wyłączenie linii siatki. Włączenie/wyłączenie nagłówków. Ukrycie wstążki narzędziowej. Ćwiczenia.

Operacje na wielu arkuszach:

Operacje na wielu arkuszach – wykorzystanie mechanizmów pozwalających przeliczać, przeglądać i wyświetlać dane z wielu arkuszy w jednym miejscu, stosowanie linkowania w Excelu, zmiana wyglądu i opisu arkuszy. Sprawdzamy też narzędzia niezbędne przy pracy na wielu arkuszach, np. grupowanie arkuszy, czyli ja robić w jednym arkuszu tak aby robiło się to samo w innych.
Poruszana tematyka: Tworzenie nowych arkuszy. Grupowanie arkuszy. Kopiowanie danych pomiędzy nimi „zbieranie” danych z kilku arkuszy w jednym miejscu. Kopiowanie i przenoszenie arkuszy. Ćwiczenia.

Wykresy – graficzna prezentacja danych:

Wykresy – graficzna prezentacja danych, często łatwiej w ten sposób zrozumieć liczby. Uczymy się wstawiać wykresy, sprawdzimy co zrobić jeżeli dane nie chcą się „pokazać” na wykresie, ćwiczymy różne sposoby formatowania wyglądu wykresów.
Poruszana tematyka: Omówieni funkcji. Wstawianie wykresu z szablonu. Modyfikowanie wykresów. Zapisywanie jako szablon. Kopiowanie wykresu do innego źródła danych. Wstawianie wykresy kombi. Wykres kołowy. Kolorowe wykresy. Modyfikacja wyglądu wykresu – interpretacja pustych komórek w źródle danych do wykresu. Ćwiczenia.

terminy kursów

SALE SZKOLENIOWE