» » ?? Excel Online – Tworzenie automatyczne tabel.

?? Excel Online – Tworzenie automatyczne tabel.

wpis w: Excel Poradnik | 0

?? Excel Online – Tworzenie automatyczne tabel.

 

 
W głosowaniu na naszym FB – wybraliście temat numer 2 – Tworzenie automatyczne tabeli w Excelu.  Bardzo nas to cieszy bo jest to bardzo fajne i przydatne narzędzie, które zautomatyzuje nam oraz zdecydowanie ułatwi i usprawni pracę w Excelu.

 

Podstawową korzyścią korzystania z automatycznych tabel to przede wszystkim sposób w jaki można bardzo szybko dokonywać obliczenia w danej tabeli. Nie musimy już z ręki wpisywać formuł, automatyczna tabela robi to za nas 🙂 . 

 

Zobaczcie filmik z Live z FB, jeżeli Wam się spodoba to zapraszamy – będzie to nasz stały element i raz w tygodniu będą robione Live na FB z wybranych przez Was tematów.

 

 

Co warto zapamiętać z filmu dotyczącego tworzenia automatycznych tabel.

 

  1. Aby móc zastosować tabelę automatyczną musimy usunąć całe formatowanie tabeli (kolory, ramki, czcionki itp.) jeżeli tego nie zrobimy to nie zobaczymy naszej automatycznej tabeli.  Jak szybko usunąć formatowanie tabeli – Narzędzia Główne >> Edytowanie >> Wyczyść >> Wyczyść formaty.
  2. Ctla plus A służy nam do szybkiego zaznaczenia całej tabeli. Warunek musimy kliknąć w dowolną komórkę w naszej tabeli, którą chcemy zaznaczyć.
  3. Ważne jeżeli mamy w jednym arkuszu dwie tabelki to jeżeli każda ma być traktowana jako niezależna i z osobna tabelka musimy mieć między nimi przerwę minimum jedną kolumnę/ wiersz.
  4. Jeżeli tabela nie ma nagłówków to w przypadku kiedy zastosujemy Automatyczną Tabelę Excel zrobi nam nagłówki z pierwszego wiersza w tabeli. Także pamiętamy o nagłówkach.
  5. Automatyczną tabelę znajdziemy Narzędzia Główne >> Style >> Formatuj jako tabelę
 

A o to tematy do głosowania na następnym Live na FB – 11 czerwiec 20:00 – głosujemy na Facebooku.

 

  1. Tworzenie szablonów do automatycznego tworzenia tabel. Na ostatnim live poznaliśmy sposób na automatyczne tworzenie tabel. Jeżeli chcecie aby wasze tabel miały bardziej oryginalny wygląd, możemy zaprojektować nowy szablon uwzględniający wasze preferencje.
  2. Opcje przycisku „Wyczyść”.  Poznamy duże możliwości małego przycisku, dowiemy się jak szybko i sprawnie i co najważniejsze bez ryzyka utraty innych danych czyścić (usuwać) tabelę, jej zawartość lub formaty, słowem będziemy czyścić to co chcemy i pozostawiając to co chcemy.
  3. Opcje kopiowania i wklejania danych. Wklejanie w Excelu nie jedno ma imię, tylko co i kiedy wybrać? Poznamy sposoby wklejania skopiowanych danych, dowiemy się dlaczego wklejanie nie zawsze działa tak jak byśmy chcieli, czym różni się wklejanie od wklejania wartości lub linków. Transpozycja też nie będzie już zagadką.

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *