» » Excel Online – Kopiowanie w Excelu na wiele sposobów.

Excel Online – Kopiowanie w Excelu na wiele sposobów.

wpis w: Excel Poradnik | 0

?? Excel Online – Kopiowanie w Excelu na wiele sposobów.

W głosowaniu na naszym FB – wybraliście temat numer 3 – Kopiowanie w Excelu na wiele sposobów.
Czy wiecie, że Excel pozwala wklejać skopiowane komórki na ponad osiemnaście różnych sposobów?
Wykorzystanie tylko kilku z nich pozwoli wam na uniknięcie typowych problemów.
Oto kilka z nich:
  • Po wklejeniu skopiowanych wyników zamiast nich pojawiają się błędy lub brak wyniku.
  • Kopiujemy wyniki w inne miejsce i chcemy aby wklejone wyniki się aktualizowały.
  • Jak skopiować tabelę tak aby pozostała tylko czysta gotowa do wypełnienia tabela.
  • Po wklejeniu formuł przenoszą się też kolory i obramowani komórek.
  • Po wklejeniu skopiowanych tabel są inne szerokości kolumn.

 

Materiał pozwoli wam na rozwiązanie tych i innych problemów związanych z kopiowaniem i wklejaniem danych w Excelu.

Co warto zapamiętać z filmu dotyczącego kopiowania oraz wklejania w Excelu:

 

  • Wszystkie sposoby wklejania znajdziecie po kliknięciu prawym przyciskiem myszy w komórce w którą chcemy wkleić dane – opcje wklejania
  • Wszystkie opcje są dostępne po najechaniu myszką na „Wklej specjalnie”
  • Jeżeli nie wiesz którą metodę wybrać, wystarczy że najedziesz myszką na ikonę ze sposobem wklejania a Excel pokaże ci jak dane będą wyglądać po wklejeniu
 
Jeżeli podczas oglądania nie znaleźliście odpowiedzi na problemy związane z poruszaną tematyką – piszcie, pomogę wam ten problem rozwiązać.

 

A o to tematy do głosowania na następnym Live na FB – 26 czerwiec 21:00 – głosujemy na Facebooku.

 

  1. Operacje na wielu arkuszach –  Jeżeli pracujecie na kilku arkuszach, może wam zależeć aby dane pomiędzy tymi arkuszami były przeliczane. Poznamy sposoby na łączenie danych pomiędzy arkuszami, sprawdzimy jak szybko skopiować wybrany arkusz, jak usuwać a nawet ukrywać wybrane arkusze. Jeżeli chcesz aby każdy arkusz wyglądał tak sami dowiesz się jak tworzyć arkusze z wykorzystaniem „kalki”.
  2. Zapisywanie dokumentów Excel w różnych formatach, np. PDF – Zapisując plik Excela możemy wybrać jeden z wielu dostępnych formatów np. pdf. Excel pozwala zapisać pliki wielu formatach odpowiednich do przeznaczenia, np. w formatach tekstowych w starszych wersjach Excel. Dowiemy się jak wysłać plik bezpośrednio z Excela.
  3. Wstawianie spisu treści do dokumentu Word – Tworząc dokument Word warto wstawić w nim spis treści. Dzięki temu można sprawnie poruszać się po dokumencie i poznać zawartość dokumentu. Wstawianie spisu treści jest bardzo proste, praktycznie wystarczy spełnić tylko jeden warunek.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *