» » Excel Ctrl plus H – znajdź zamień

Excel Ctrl plus H – znajdź zamień

wpis w: Excel Poradnik | 0

Excel Ctrl + H – znajdź zamień

 

Skrót klawiszowy CTRL + H ma wiele zastosowań, najczęściej wykorzystujemy go do szybkiej korekty naszych tabelek. Mamy tabelkę z danymi i nie mamy wszystkich danych wypełnionych. No ale jak nie mamy wszystkiego wypełnionego to nasz Excel nie będzie działał dobrze. W tym celu musimy do wszystkich pustych komórek dodać wartość 0.

 

1 Krok – zaznaczmy obszar w którym chcemy w pustych komórkach dodać wartość 0.

Co się stanie jeśli tego nie zrobimy zera dodadzą nam się we wszystkich edytowanych pustych komórkach w naszym arkuszu, przykład poniżej.

 

excel ctrl h

 

2 Krok – wybieramy skrót klawiszowy Ctrl + H i w miejscu ZNAJDŹ zostawiamy puste pole, bo przecież ma znaleźć puste komórki a w polu ZAMIEŃ NA wpisujemy wartość jak ma się nam tam pojawić, w tym przypadku 0

 

3 Krok – wybieramy ZAMIEŃ WSZYSTKO i Excel to robi :), prawda że fajny program. Dodatkowo pokazuje nam informację ile takich zmian dokonał

 

4 Krok – wybieramy ZAMKNIJ i mamy tabelkę gotową.

 

excel-ctrl-h-
 
 

Zastanawiacie się dlaczego musimy do pustych komórek dodawać 0, przecież nic tam nie ma więc powinno nie mieć to większego znaczenia. A jednak ma!

 

excel ctrl h

 

Teraz szybka matematyka, jak obliczyć średnią zjedzonych jabłek w ciągu całego roku? Ilość wszystkich jabłek podzielona przez ilość miesięcy i to daje nam 26,83???

 

161 (suma jabłek):12 (ilość miesięcy w roku)=13,42

 

WNIOSEK: Excel nie liczy i nie bierze pod uwagę pustych nie wypełnionych komórek. Aby otrzymać poprawny wynik musimy mieć wypełnione wszystkie komórki.

 

I dlatego stosujemy CTRL plus H i szybko i bezboleśnie dodajemy zera do pustych komórek.

 

 

Poprawna tabela z danymi w Excelu oraz wynik. Załączamy do pobrania ćwiczenia i spróbujcie to sami: Ćwiczenia plik Excela

 

ctrl-h-srednia1

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *